شوراها و دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی در تبیین برنامه‌های دولت نقش محوری داشته باشند

حرکت کارخانه سیمان نهاوند در جهت کسب موفقیت و افتخار است

برنامه فعالیت پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند اعلام شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

ورود به منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند تا پایان خرداد ماه ممنوع است

شأن نماز جمعه مطالبه‌گری و بیان مطالبات مردم است

دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

  • کد خبر : 3208

صدای نهاوند:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در تعطیلات نوروزی به جای پیک نوروزی چند کتاب برای مطالعه به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

حسین بهرامی نوید روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: غنی سازی اوقات فراغت در تعطیلات نوروز از دغدغه های مسئولان در چند سال اخیر بود.
وی عنوان کرد: با جایگزین کردن کتاب به جای پیک نوروزی در کنار پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان می توان به نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی کمک و سطح سواد مطالعه دانش آموزان را نیز ارتقا داد.
وی اضافه کرد: به هر دانش آموز در این ایام شش کتاب داده می شود که این کتاب ها دارای پرسشنامه بوده و فرد پس از مطالعه کتاب می تواند به سوالات موجود در پرسشنامه ها پاسخ دهد.
وی ادامه داد: ۱۵۱ هزار جلد کتاب در ایام عید نوروز از بین ۵۳ عنوان کتاب برای این طرح تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در این کتاب ها آثار استان تاریخی و فرهنگی استان همدان، صنایع دستی و سوغات استان، درباره میلاد حضرت زهرا(س)، انجام فعالیت هنری و کارهای دستی با کمترین ابزار نیز پیشنهاد شده است.
وی عنوان کرد: شخصیت های فرهنگی و تاریخی نیز در این کتاب ها برای دانش آموزان معرفی شده است.
وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح اعتلا بخشی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و توجه به سواد خواندن، علوم و ریاضی نیز مورد توجه قرار گرفته است و معلمان و خانواده ها می توانند با این طرح از مشکلات مطالعه ای دانش آموزان آگاه و از روش های غیر مستقیم برای حل آنها وارد شوند.
بهرامی نوید افزود: این یک تکلیف نوروزی نیست و از دانش آموزان هم نمی خواهیم به اجبار پاسخ دهند بلکه در این طرح دنبال نهادینه کردن فرهنک کتاب خوانی هستیم.
وی ادامه داد: برخی افراد تحصیلکرده ما با کتاب رابطه خوبی ندارند و معتقدیم اگر در کودکی کتابخوانی را نهادینه کنیم در دوران بزرگسالی در بسیاری از مباحث مطالعه ای موفق خواهیم بود.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش