جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3198

صدای نهاوند:

فرماندار نهاوند با بیان اینکه بانکها برابر قانون  برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیون فقط باید یک ضامن بخواهند افزود: متأسفانه علی‌رغم دستور مدیرکل بانک مرکزی برخی بانک‌ها و مؤسسات به این قانون عمل نمی‌کنند و همچنان بر دو ضامنی بودن پرونده وام‌های اعطایی پافشاری دارند.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند بعدازظهر پنجشنبه در ستاد برنامه‌ریزی و هماهنگی بانک‌های شهرستان نهاوند گفت: در بحث وام‌های تبصره ۱۶ و ۱۷ که مختص جوامع هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است در مجموع ۴۲۳ پرونده اعطای تسهیلات در نهاوند تشکیل‌شده است.

وی افزود: متأسفانه از این تعداد پرونده تشکیل‌شده تنها ۲۱۷ مورد به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده‌اند و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند و مابقی که حدود ۵۰ درصد از مجموع آن‌ها است یا به علت عدم توانایی در معرفی ضامن و یا علل مشابه دیگر تسهیلات دریافت نکرده اند و یا اینکه در حال طی شدن پروسه قانونی آن هستند.

کریم حمیدوند اظهار داشت: ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی شهرستان در پرداخت سهم خود از محل درآمدها در استان موفق عمل کرده‌اند اما در خصوص پرداخت تسهیلات مشارکتی با بانک‌ها جایگاه شایسته و درخوری ندارند.

وی اظهار کرد: برای جبران این امر باید رؤسای بانک‌های شهرستان و مدیران اداره بهزیستی و کمیته امام خمینی(ره) با نگاه تعاملی و قانونی نانوشته بر پایه اعتماد متقابل عمل کنند.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: همواره مجموعه فرمانداری نهاوند سعی بر ایجاد رابطه‌ای دوستانه و صمیمی در راستای پیشبرد اهداف عالیه شهرستان و همچنین ریشه‌کن کردن فقر در شهرستان تا حد توان دارد.

وی به قانون معرفی یک ضامن تا سقف تسهیلات ۱۵ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: متأسفانه علی‌رغم دستور مدیرکل بانک مرکزی برخی بانک‌ها و مؤسسات به این قانون عمل نمی‌کنند و همچنان بر دو ضامنی بودن پرونده وام‌های اعطایی پافشاری دارند.

فرماندار نهاوند گفت: تکریم ارباب رجوع در این دو نهاد با توجه به افرادی که با آن‌ها رابطه دارند الزامی است و رعایت ادب و احترام سایر ادارات نسبت به این افراد آسیب‌پذیر نیز باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

کریم حمیدوند بابیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع باید در سایه اجرای قانون باشد، گفت: تعامل بانک‌های نهاوند با مردم به خصوص معلولین و مستضعفان بیشتر شود.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش