جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 2733

صدای نهاوند: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه ۳۷۶٫۳ هزار تن تولید سالانه محصولات زراعی آبی و دیم نهاوند است، گفت: ارزش محصولات زراعی بوده که ۱۱ درصد کل تولیدات زراعی استان را شامل می‌شود.

احمد باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای نهاوند با بیان اینکه شهرستان نهاوند جنوبی‌ترین شهر استان است، اظهار کرد: این شهرستان با وجود زمین حاصلخیز، شرایط آبی مناسب و از همه مهمتر وجود کشاورزان سخت‌کوش و با تجربه به عنوان قطب کشاورزی، دامپروری و شیلات در استان مطرح است.

وی ادامه داد: انواع فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، پرورش آبزیان، صنایع کشاورزی و سایر مشاغل وابسته در این شهرستان رونق دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به ۴۰ درصد کاربری اراضی کشاورزی این شهرستان بیان کرد: این آمار در مقایسه با متوسط استانی ۳۶ درصد نشان از کشاورزی بودن این شهرستان دارد.

وی حدود ۵۰ درصد جمعیت نهاوند را روستایی دانست و افزود: روستاییان به کشاورزی، باغداری و دامپروری اشتغال دارند و بسیاری از مشاغل شهری نیز به نوعی از اقتصاد روستایی تأثیر می‌پذیرد که این مهم توجه بیشتر به روستاها و توسعه و آبادانی آنها را می‌طلبد.

باقری مجموع سطح زیر کشت محصولات زراعی نهاوند را بیش از ۵۶ هزار هکتار برشمرد و تصریح کرد: با توجه به این میزان سطح زیر کشت، نهاوند ۹ درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی استان را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: کل تولید سالانه محصولات زراعی آبی و دیم این شهرستان ۳۷۶٫۳ هزار تن بوده که ۱۱ درصد کل تولیدات زراعی استان را شامل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: این شهرستان دارای تنوع تولید در محصولات زراعی است به نوعی که در بسیاری موارد از جمله تولید چغندر قند، ذرت دانه‌ای و کلزا مقام اول استانی را دارد و در تولید گشنیز نیز رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه نهاوند سهم عمده‌ای در تولید انواع محصولات باغی، گلخانه‌ای و گیاهان دارویی دارد، افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار هکتار انواع درختان میوه از جمله گردو، سیب، هلو، شلیل و انواع آلو در سطح باغات نهاوند کشت شد.

باقری با اشاره به سطح گلخانه‌های نهاوند اظهار کرد: سطح گلخانه‌های این شهرستان ۶ هکتار است که با احتساب واحدهای شهرک گلخانه‌ای برزول تعداد واحد‌های فعال به ۱۸ واحد می‌رسد.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر طبق دستورالعمل‌های سازمان مبنی بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نهاوند به عنوان شهرستان پیشرو در امر توسعه گلخانه‌ها اقدام به ترویج و ترغیب متقاضیان در راستای احداث گلخانه کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: برای احداث حدود ۴۰ هکتار گلخانه تشکیل پرونده شده که تاکنون حدود ۳۰ هکتار موفق به اخذ پروانه تأسیس شده‌اند.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی را یکی دیگر از برنامه‌های جهاد کشاورزی نهاوند برشمرد و گفت: حدود ۱۰ درصد افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی داشته‌ایم.

باقری یادآور شد: کاشت گیاهان دارویی مانند زعفران، کاسنی، گل همیشه‌بهار، آرتیشو، اسطو‌خودوس، گل محمدی، سیر و موسیر به دلیل نیاز آبی کم و کمک به درآمد کشاورزان، ایجاد تناوب و تنوع زراعی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی نهاوند است.

وی خاطر نشان کرد: دو نفر نیز به منظور اخذ پروانه تأسیس کارگاه عرقیجات گیاهی با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی معرفی شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: تولیدات باغی و گلخانه‌ای شهرستان نهاوند سالانه ۱۲۲ هزار تن است که بیش از ۱۹ درصد تولیدات باغی استان را به خود اختصاص داده است.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش