دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 2704

صدای نهاوند:

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شهرستان نهاوند ۱۰۰ درصد  اعتبارحوزه اقتصاد مقاومتی یک را جذب کرده است.

به گزارش صدای نهاوند به نقل از فارس، شهرام صادقی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان همدان با بیان اینکه ما سه نوع فعالیت در بسیج سازندگی انجام می‌دهیم، اظهار کرد:‌ این فعالیت‌ها شامل اردوهای جهادی و خدمات‎رسانی به مناطق محروم، فعالیت عمرانی و در حوزه اشتغالزایی و تولیدی و اقتصادی نیز پس از اعلام اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد و توجه به ظرفیت‎های موجود را توسط بسیج سازندگی دنبال می‌کنیم، افزود: در راه نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف ۳ هزار بروشور توزیع کردیم و به دنبال استفاده از سرمایه‎های خرد در اختیار مردم در راه تولید هستیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه برای بازاریابی و چرخه فروش برنامه‎ریزی کردیم، تصریح کرد: توجه به شرکت‌های دانش‎بنیان و افراد تحصیلکرده در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه امور مربوط به اخذ تسهیلات را به شهرستان‌ها تفویض اختیار کرده و نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست، ادامه داد: کف و سقف اعطای تسهیلات در حوزه بسیج سازندگی بین ۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان است که با سود ۱۶ و ۱۸ درصدی اعطا می‌شود و ۶ ماه نیز تنفس دارد.

صادقی با بیان اینکه برای تضامین بانکی سختگیرانه عمل نمی‌شود، خاطر نشان کرد: کارمند، صاحب جواز کسب و کشاورز دارای حساب بانکی معتبر به عنوان ضامن می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی یک، تاکنون ۱۱ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال جذب شده است، گفت: در این حوزه شهرستان اسدآباد ۹۶ درصد، بهار ۷۳ درصد، رزن ۹۶ درصد، فامنین ۱۰۰ درصد، تویسرکان  ۶۵ درصد، قهاوند ۱۰۰ درصد، کبودراهنگ ۹۸ درصد، ملایر ۹۴ درصد، نهاوند ۱۰۰ درصد و همدان ۹۰ درصد تسهیلات را از میزان سهمیه خود جذب کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی دو، تازه کار را آغاز کرده‎ایم، اظهار کرد: در مجموع ۲ میلیارد و ۳۴ میلیون ریال در این بخش جذب شده که اسدآباد از میزان سهمیه خود ۹۰ درصد، بهار ۵۵ درصد، رزن ۲۰ درصد، فامنین ۷۲ درصد، اسدآباد ۹۰ درصد، قهاوند ۱۵ درصد، کبودراهنگ ۷۵ درصد، ملایر ۴۰ درصد، نهاوند ۷۵ درصد و همدان ۶۵ درصد را جذب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۸۱ پرونده در دو بخش اقتصاد مقاومتی یک و ۲ تشکیل شده است، افزود: از مجموع افراد وام گیرنده، ۳۶ نفر بی‎سواد، ۲۵۶ نفر زیر دیپلم، ۲۶۷ نفر دیپلم، ۷۵ نفر فوق دیپلم، ۱۱۹ نفر لیسانس، ۱۷ نفر فوق لیسانس و دو نفر دارای مدرک دکترا هستند.

صادقی تصریح کرد: ‌۵۹۵ نفر از دریافت‌کنندگان تسهیلات مرد و ۱۸۶ نفر زن هستند که ۶۱۹ نفر آنان متأهل و ۱۶۲ نفر آنان مجرد هستند.

وی با بیان اینکه ۹۴ طرح را به صورت تصادفی برای راستی‌آزمایی انتخاب کردیم، ادامه داد: از این تعداد ۸۵ مورد فعال، هفت مورد غیر فعال و دو مورد راکد بودند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطر نشان کرد: از این تعداد ۵۹ طرح خانگی، ۲۳ طرح نیمه صنعتی و ۱۲ طرح صنعتی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ واحد معادل ۵۹ درصد از این تعداد حجم خوبی تولید کردند، ۳۶ درصد متوسط و پنج درصد ضعیف بودند، تصریح کرد: ۲۶ طرح این تعداد موارد راستی‌آزمایی قابلیت توسعه در بلندمدت، ۴۵ طرح در میان مدت و ۲۶ طرح در کوتاه‌مدت دارند.

صادقی با بیان اینکه ۴۹ واحد میزان رضایتمندی خود از بازار را خوب، ۳۲ واحد متوسط و ۱۳ واحد ضعیف ارزیابی کردند، ادامه داد: ۳۷ واحد نیز سود اقتصادی خود را نسبت به تسهیلات دریافتی خوب و ۴۲ واحد متوسط و ۱۵ واحد ضعیف ارزیابی کردند.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران و فعالان بخش خصوصی و همه افراد امور مربوط به تولید، اشتغال و صادرات تشکیل شود و در صدور مجوزهای مربوط مشاغل خانگی، اختیارات لازم به شهرستان‌ها تفویض شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کشتارگاه ماکیان نداریم، گفت: ماکیان برای کشتار به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، بنابراین باید به ایجاد این کشتارگاه کمک شود.

وی با اشاره به اینکه کمپوست قارچ از استان‌های دیگر تهیه می‌شود، اظهار کرد: از آنجا که برای جوجه‌کشی و طیور از خارج استان و گاهی خارج از کشور، ماکیان را تهیه می‌کنند بنابراین می‌توان در استان به راه‌اندازی واحدهای صنعتی جوجه‌کشی و توزیع کمک کرد.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش