افتتاح چندین طرح عمرانی به مناسبت هفته دولت در نهاوند

بازدید سرزده دادستان نهاوند از شرکت سیمان و کشتارگاه زاگروس دام نهاوند

واگذاری شرکت دولومیت نهاوند غیر قانونی است

افتتاح ۵۵ پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در نهاوند

هشدار محیط ریستی به شکارچیان غیر مجاز و فروشگاههای عرضه و فروش پرندگان زینتی نهاوند

وجود سگهای ولگرد در سطح شهر و روستا های نهاوند یک معضل اساسی است

۳ هزار و ۲۰ ورزشکار سازمان یافته در ۴۰ هیات ورزشی نهاوند فعالیت می‌کنند

۲۰میلیارد ریال برای چمن مصنوعی استادیوم شهید سلیمانیان نهاوند اختصاص یافت

برنامه ریزی شهرداری نهاوند استفاده از منابع داخلی، صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت منابع است

اولین مرکز دولتی ماموگرافی طی هفته دولت در نهاوند افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 23089

صدای نهاوند:
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند، گفت: پروژه ی سببی و نسبی به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، این پروژه نیازمند سیستم های به روز می باشد که توانسته‌ایم این سیستم را در شهرستان راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، معصومه مهرزاد صبح یک شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، با اشاره به آمار موالید ۱۲ ماهه سال ۴۰۲ ۱ و ۱۴۰۱ بیان داشت: در این مدت تعداد ۱۹۵۹ ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل(۱۹۶۵ ولادت )  به ثبت رسیده است که (۰/۳ درصد) کاهش یافته است.

 
وی اشاره ای به آمار موالید  ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ کرد و گفت: در این مدت تعداد ۴۱۳ ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹۲ ولادت ۱۶ درصد کاش یافته است.
 
رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان نهاوند بیان داشت: سال گذشته ۱۹۵۹ ولادت داشته ایم که ۱۰۳۵ مورد ولادت شهری و ۹۲۴ مورد ولادت  روستایی اتفاق افتاده است که درصد ثبت در حالت کنونی ولادت در سال ۱۴۰۲ استان همدان از کل ولادتهای ثبت شده در این مدت تعداد ۱۹۵۴ مورد در مهلت ۱۵ روز (مهلت قانونی برای اخذ شناسنامه به ثبت رسیده است که ۹۹/۹ درصد از کل ولادت های ثبت شده را به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است این رقم در استان برابر ۹۹/۷ درصد می باشند.
 
مهرزاد اشاره ای به آمار وفات در ۱۲ ماه اول سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشت، گفت: در این مدت تعداد ۱۱۸۹ واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۲۱۴ مورد) ۲ درصد کاهش یافته است. 
 
وی همچنین اشاره ای به آمار وفات در ۳ ماهه ی اول سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ کرد و بیان داشت : در این مدت تعداد ۲۶۹ واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۶۱ مورد) ۳ درصد افزایش یافته است.
 
وی ‌در ادامه با اشاره به آمار وفات مردان و زنان در سال ۱۴۰۳ گفت: از کل فوت های ثبت شده در این مدت ۶۸۳ نفر مرد (۵۷ درصد) و ۵۰۶ نفر زن (۲۲ درصد) بوده اند.
 
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند در ادامه با اشاره به آمار وفات شهری و روستایی در سال ۱۴۰۲ افزود: از تعداد کل فوتهای ثبت شده تعداد ۵۴۴ مورد شهری (۲۶ درصد) و ۶۴۵ مورد روستایی (۵۴ درصد) بوده است.
 
وی با بیان اینکه ثبت وفات در این مدت از میانگین حدود ۸۰ مورد در ماه به میانگین حدود ۱۱۰ مورد در ماه افزایش یافته است، تصریح کرد: در این مدت در مقابل هر ۱۰۰ مورد فوت مردان، تقریباً ۷۴ فوت برای زنان ثبت شده است. (نسبت جنسی متوفیان برابر ۷۴ بوده است) که به طور متوسط در هر شبانه روز تقریباً ۳ نفر (۳/۲) فرد شده است.
 
مهرزاد در ادامه وضعیت ثبت ازدواج در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را مقایسه کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۵۹ مورد ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲۱۹ مورد (۵ درصد) کاهش یافته است، که در هر شبانه روز تقریباً ۱/ ۳  ازدواج به ثبت رسیده است. در این بین ۶۶۰ مورد شهری(۵۷ درصد) و ۴۹۹ مورد روستایی(۴۳ درصد) به ثبت رسیده است.
 
وی با اشاره به وضعیت ثبت ازدواج در استان همدان در سال ۱۴۰۲ و مدت مشابه سال قبل افزود: میانگین کاهش ازدواج ثبت شده در سال ۱۴۰۳ در سطح استان ۱۳/۶۷ در صد می باشد که در شهرستان نهاوند کاهش ۵/ ۵ درصد بوده است.
 
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند در ادامه مقایسه ای بر وضعیت ثبت طلاق در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشت و بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۶۱ مورد طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به زمان مشابه در سال قبل (۴۴۵ مورد) ۳/۶ درصد افزایش یافته است.
 
وی وضعیت ثبت طلاق در استان همدان در سال ۱۴۰۲ و مدت مشابه سال قبل را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: میانگین کاهش طلاق ثبت شده در سال ۱۳۰۲ در سطح استان ۰/۶ درصد می باشد، که در شهرستان نهاوند افزایش ۳/۶ درصد بوده است.
 
وی در خصوص نسبت ازدواج به طلاق در سال ۱۴۰۲ گفت: نسبت ازدواج به طلاق در این مدت برابر ۲/۵ بوده است. یعنی در مقابل هر تقریباً ۵ ازدواج ۲ طلاق به ثبت رسیده است.
 
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند در خاتمه  در خصوص کارت هوشمند ملی اظهار داشت: طبق ماده ۲۶ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه، کارت هوشمند ملی جایگزین کارتهای شناسایی ملی (قبلی) می شودکه قابلیت هایی چون شناسایی، تصدیق هویت، تطبیق اثر انگشت، امضای دیجیتال، رمزهای عبور را نیز دارد.
همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش