جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 22655

صدای نهاوند:
مدیر منابع آب شهرستان نهاوند گفت: با اجرای مدیریت توامان اب و برق مدیریت بر منابع آبی شهرستان حتی بر روی چاه های فاقد کنتور هم فراهم شده است.

علی فلک دین، در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند عنوان کرد: در راستای اجرای مصوبات هیئت وزیران و جزء بند “ز” ماده ۲۹ قانون توزیع عادلانه آب و همچنین ماده ۷ آیین نامه اجرایی بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی و با هدف مدیریت توأمان آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی، شرکت‌های توزیع برق و آب‌های منطقه‌ای، مکلفند نسبت به اجرای شیوه‌نامه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی اقدام نمایند.

فلک الدین با بیان اینکه بر اساس این شیوه‌ نامه‌ مبنای محاسبه، برداشت حجم مجاز آب مندرج در پروانه بهره‌برداری چاه کشاورزی می‌باشد افزود: به استناد ماده ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب مالکان پروانه بهره برداری طبق قانون جهت محاسبه حجم اب برداشتی، می بایست کنتور هوشمند بر روی چاه های خود نصب کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس آب بها چاه‌های فاقد کنتور با جریمه دو برابری محاسبه می‌شود، همچنین بها برق مصرفی با جریمه محاسبه خواهد شد.

فلک الدین ضمن تاکید بر اینکه جهت تسهیل در روند نصب کنتور و کمک به بهره برداران، طی تفاهم نامه شرکت‌ آب منطقه‌ای همدان و بانک مهر ایران، تسهیلات قرض الحسنه با بهره ۴ درصد در اختیار کشاورزان قرار داده می شود، وی عملکرد سال جاری در نصب انواع کنتور در این شهرستان را تعداد ۵۰ حلقه چاه یاد کرد و افزود: در مجموع حدود ۶۰۰ حلقه، معادل ۵۴ درصد چاه های مجاز در شهرستان نهاوند به انواع کنتور مجهز شده است.

مدیر منابع آب شهرستان نهاوند تاکید کرد یکی از پایه‌های اصلی اجرایی شدن موضوع مدیریت توأمان آب برق همراهی وزارت جهاد کشاورزی است و مواردی از جمله اصلاح الگوی کشت در حیطه اختیار این وزارتخانه است که ضرورت همکاری وزارت جهاد کشاورزی را نشان می‌دهد و همچنین فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نیز از جمله اقدامات مؤثر در موضوع مدیریت توأمان آب و برق است که باید از طریق تبلیغات، این مهم به مردم شناسانده شود تا همکاری آن‌ها را در این بخش جاری سازد.

علی فلک الدین در پایان تعداد چاه‌های مجاز شهرستان نهاوند را ۱۱۰۰حلقه اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان مسدود شده است.

وی ضمن اعلام عمق انسداد این تعداد چاه غیر مجاز مسدود شده به میزان ۷۴۷ متر، افزود: با انسداد این تعداد چاه از برداشت غیرقانونی ۳۰۸ هزار و ۸۵۱ مترمکعب آب در سال جلوگیری شده است

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش