سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 21886

صدای نهاوند:
مسئول شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بارش های شدید باران در چند روز گذشته در نهاوند با ۷۱میلی متر بوقوع پیوست که باعث بالا آمدن آب در بستر رودخانه و طغیان آن شد که در اثر این روخداد به بیش از ۴۰درصد مزارع پرورش ماهی شهرستان خسارت شدید وارد گردید.

مصطفی کزازی در گفت گو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶ مزرعه تکثیروپرورش ماهی در نهاوند وجود دارد که ۳۶ مزرعه آن در اطراف رودخانه گاماسیاب قرار دارند و از آب این رودخانه بهره برداری می کنند.

کزازی گفت: طغیان رودخانه باعث گل آلودگی شدید آب و در نتیجه خسارت به آبزیان و ابنیه و استخرها شده است.

وی ادامه داد: در پی بروز این حادثه تیمی متشکل از مسئولین ذیصلاح استان و شهرستان از مزارع مذکور بازدید کردند و پس از بررسی مشخص شد حدود( ۶۵۰ تن ماهی معادل نهصد میلیارد ریال ) شامل ماهی های پرواری و بچه ماهی به علت گل آلودگی شدید ،خارج شدن ماهی از استخرها تلف شدند.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی نهاوند، گفت: سیل باعث خسارات کمتری به ابنیه و استخرها شده و بیشتر گل آلودگی آب باعث تلفات آبزیان شده است.

کزازی اظهار کرد: در راستای حمایت از آبزی پروران از ابتدای سال زراعی جدید طرح بیمه اجباری مزارع پرورش آبزیان از مرحله تخم چشم زده تا ماهی پرواری آغاز شده و تمام آبزی پروران می توانند با در دست داشتن مجوز فعالیت و پروانه بهره برداری معتبر با مراجعه به شعب بانک کشاورزی ،شرکت خدمات بیمه کشاورزی ،نسبت به بیمه کردن مزارع و آبزیان اقدام کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش