سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 21709

صدای نهاوند:
تاخیر ۴۸ ساله در تعریض خیابان معلم(ظفری) نهاوند همچنان ادامه دارد درحالی که تعریض این خیابان از اولویت ها در بازگشایی گره ترافیک این شهر است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، قصه و حکایت تعریض خیابان قدیمی معلم نهاوند یا همان ظفری سابق با توجه به وضعیت فعلی این خیابان، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ تغییر آنچنانی نکرده و همچنان تعریض این خیابان که یکی از اولویت های اساسی شهر نهاوند برای بازگشایی گره کور ترافیک این شهر قدیمی و پر آوازه است به دست فراموشی شده است.

تلاش ها و نامه نگاری های اهالی این خیابان در چند سال گذشته و تا به امروز همچنان بی نتیجه مانده است و امیدواری های مردم و ساکنان این خیابان با تغییر شهرداران خیلی زود رنگ می بازد و گره تعریض این خیابان با گذشت بیش از ۴۸سال همچنان کورتر می شود.

خیابان معلم در حال حاضر ۱۰ متری است اما بر اساس نقشه طرح تفصیلی شهر باید به یک خیابان ۳۰ متری تعریض و تبدیل شود.

تاکنون از مجموعه ۴۰ پلاک موجود در این خیابان شهرداری ۱۰ درصد آن را تملک کرده و ادامه کار بعلت بودجه سنگین آن و درآمد کم شهرداری نهاوند با کندی پیش می رود.

برابر قانون شهرداری باید برای تصاحب و تملک ملکی که در حریم طرح قرار گرفته آن را خریداری یا معاوض آن را به مالک پرداخت کند که شهرداری نهاوند فعلا قادر به انجام این کار نیست چراکه از محل اعتبارات دولتی نیز نمی توان برای تملک و خریداری این واحدها استفاده کرد.

اما نکته مبهم تعریض این خیابان اینجاست که اگر در طول بیش از ۴۸ سال گذشته شهرداری نهاوند تنها سالی یک واحد، از واحدهای این خیابان را خریداری و تملک می کرد، سال های پیش کار تعریض این خیابان اتمام یافته بود خصوصا اینکه در سالهای گذشته قیمت ملک بسیار پایین تر از وضعیت حال حاضر بوده است.

ساکنین و اهالی این خیابان نیز از انجام نشدن تعریض آن گلایه دارند.

همت و تلاش شهردار برای رفع مشکلات چندین ساله نهاوند،  شورای شهر نهاوند برای رضایت مردم و رفع دغدغه های آنان به پیشنهاد شهردار چه جوابی می دهد؟

یوسفی نوید، شهردار نهاوند،قصد دارد مشکل ۱۷ساله هفتاد دهنه مغازه واقع در روبروی ترمینال قدیم کرمانشاه، حل مشکل ۵٠ ساله تعریض و بازگشایی خیابان ظفری و بازگشایی خیابان کنار مسیل به منظور روان سازی ترافیک را انجام دهد.

حال باید منتظر ماند تا ببینیم شورای شهر نهاوند، برای انجام این ضروریات مهم که تاثیر مهمی بر توسعه و سیمای شهری نهاوند و رفع دغدغه های مردم دارد،  چگونه با شهردار نهاوند تعامل و همکاری می کند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش