جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 21534

صدای نهاوند:
بعدازظهر پنج شنبه وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به همراه مدیر کل میراث استان نماینده و فرماندار نهاوند و برخی مسولین شهرستان از برخی اماکن تاریخی و گردشگری شهر نهاوند بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، عزت الله ضرغامی در ابتدای ورود به نهاوند به منطقه دوخواهران مکان احتمالی معبد لائودیسه رفت و وعده ۵۰۰میلیون تومان برای ادامه کاوش ها و اتمام فصل ششم گمانه ها برای جستجوی لائودیسه را داد.

ضرغامی در بازدید از مسجد دوخواهران که در محدوده محوطه تاریخی معبد لائودیسه قرار دارد و چند سالی است که بعلت کاوش معبد تعطیل شده از تملک ملک مجاور مسجد دوخواهران برای الحاق به مسجد خبر داد.

بعد از آن وزیر میراث برای رفتن به خانه قدیمی صمصام به جای استفاده از خودرو پیاده روی را انتخاب کرد و با هئیت همراه از منطقه دوخواهران به بازار سنگ میل رفت و از کاروانسرای «سعادت» بازدید کرد. این بنا یکی از کاروانسراهای قدیمی شهر نهاوند است که در سال ۹۶ به فهرست آثار ملی اضافه شده است. بنا متعلق به اواخر دوره قاجار و در بافت تاریخی و ‌مجاور بازار قدیمی شهر نهاوند قرار دارد.

کاروانسرای گلشن هم که مربوط به دوره قاجار ‌و در فهرست آثار  ملی و دستور برای ادامه مرمت  هر دو کاروانسرا صادر شد.
بعد از آن ضرغامی به محل بازارچه صنایع دستی نهاوند رفت و ضمن بازید با کسبه این بازارچه دیدار و گفتگو کرد.

 اعتبار برای مرمت مسجد بازار

 وزیر میراث فرهنگی از مسجد امام حسن بازار که ساخت آن مربوط به اوایل دوره اسلام است بازدید و برای مرمت آن ۵۰۰میلیون از محل اعتبارات سفر  مصوب کرد.
 معامله خانه صمصام ناتمام ماند

دو خانه تاریخی فاطمی و صمصام هم از دیگرمکان های مورد بازدید بود که بحث تملک خانه صمصام که تاکنون بخشی از آن انجام شده است و مابقی هزینه تملک را صاحبخانه که مشغول زندگی دران است را ۲۰میلیارد عنوان کرد که ظاهرا توافقی انجام نگرفت.

 خانه فاطمی ثبت ملی می شود

خانه فاطمی هم با مساحت حدود۶۰۰متر پرونده آن در راه وزارتخانه برای ثبت در لیست آثار ملی است تا بتوان برای مرمت آن اعتبار گرفت و اقدام کرد. این خانه مربوط به دوران قاجار و مالک هم در آن زندگی می کند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش