جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 20934

صدای نهاوند:
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت:یکی از مهمترین موضوعات شهرستان در زمینه امور آب، به سرانجام رساندن ساماندهی نهر شعبان است.

به گزارش صدای نهاوند، جعفر سلگی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب نهاوند گفت:یکی از مهمترین موضوعات شهرستان در زمینه امور آب، به سرانجام رساندن ساماندهی نهر شعبان است.

وی افزود : با توجه به اهمیت ساماندهی این نهر و نقش آن در تنش کم آبی، کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه زیر نظر بخشداری مرکزی فعال شده تا با بررسی همه جوانب امر، مشکلات را رصد کرده و برای آن راه حل ارائه کنند.

وی تصریح کرد : در سرچشمه گاماسیاب پنج دهنه سربند وجود دارد که نیاز به اصلاح دارند تا آب به صورت متوازن به نقاط پائین‌دست انتقال یابد، لازم است قبل از آبگیری نهر شعبان این سربندها اصلاح و مرمت شوند تا مانع از به هدررفت آب توسط کشاورزان منطقه شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه از جمله مشکلات عمده نهر شعبان در حوزه سازماندهی، لایروبی، توزیع آب و رفع حریم است ، گفت : مشکلات این نهر که از انهار مهم شهرستان است از سوی استان مورد توجه قرار گیرد، در ادامه بر ضرورت اصلاح سربندها برای جلوگیری از به هدر رفتن آب و توزیع متوازن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه، با توجه به شرایط آبی تحت هر شرایطی کشت دوم در نهاوند ممنوع است، اظهار داشت: کشاورزان و بهره برداران باید بدانند که با توجه به کاهش بارش ها و وضعیت آبی هرگونه کشت دوم در نهاوند تحت هر شرایطی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

سلگی اظهار داشت: در شهرستان نهاوند یک‌هزار و ۱۶۰ چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز وجود دارد که حدود ۸۰۰ مورد آن برای مصارف کشاورزی و مابقی برای مصارف صنعتی ، خدماتی و شرب مورد استفاده قرار گرفته است.

وی همچنین از مسدود کردن چاه های غیر مجاز خبر داد و گفت : برای جلوگیری از افت منابع آب زیرزمینی مهمترین کار نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب مجاز و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش