سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 20887

صدای نهاوند:
انتخاب و معرفی فرماندار جدید نهاوند بحث داغ محافل شده و به یکی از پربیننده‌ترین مطالب و سوژه‌های خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، شهرستان نهاوند یکی از شهرستان های منحصر به فرد در سطح کشور می باشد که از جایگاه برجسته ای برخوردارد بوده و از نظر شاخص های مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و صنعتی از جایگاه و اهمیت بالایی در سطح کشور برخوردار است.

 اما علی رغم وجود ظرفیت ها و پتانسیلهای مهم و قابل توجه و منحصر به فرد در این شهرستان، متأسفانه از آهنگ توسعه متوازن عقب مانده و آنطور که انتظار و مطالبه مردمان این شهرستان است، رشد نیافته است.

البته از منظر آسیب شناسی این موضوع دلایل بسیارمختلفی وجود دارد، با توجه به اهمیت وجایگاه مدیریت ها که یکی از مولفه های اصلی و تأثیر گذار در توسعه متوازن است که به عقیده بسیاری از صاحب نظران یکی از شاخص های توسعه نیافتگی این شهرستان، عدم انتصاب مدیران توانمند، کاردان و متعهد در برخی پست های حساس اجرایی است.

تراژدی انتصاب مدیران ناکارآمد در برخی پستهای حساس اجرایی در سالیان اخیر مزید علتی بر عقب ماندگی و این شهرستان است البته در کنار ناکارآمدی مدیریتی، نبود روحیه مطالبه گری نیز یکی از دلایل عقب ماندگی شهرستان است.

علی الیحال انتصاب مدیران جهادی و کارآمد و تقویت روحیه مطالبه گری می تواند زمینه ساز حل مشکلات و گام مهمی در تحقق توسعه متوازن می توان نام برد.

با توجه به اهمیت جایگاه بالاترین مقام اجرایی شهرستان که عمده مشکلات شهرستان از جانب فرمانداری می باشد، انتصاب فرمانداری شایسته و جهادی یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی مردم شهرستان است .

به هر حال در شرایط کنونی چالش های مهمی در نهاوند وجود دارند که به مواردی از آن ها اشاره می شود؛

نهاوند بالاترین نرخ بیکاری در سطح استان را داراست. لذا مسأله اشتغالزایی، کمبود منابع تأمین زیر ساخت های اقتصادی، تنگنای معیشت یکی از چالش های جدی است که آسیب زایی و پیامدهای آن زوایای دیگر زندگی مردم را هم در برگرفته است.

نهاوند قطب کشاورزی و باغداری استان بوده و بخش اعظم اقتصاد آن بر همین مبادلات استوار است.اما در حال از نبود صنایع تبدیلی، سردخانه و خام فروشی و …در رنج است.

فضای عمومی اداری و مدیریتی شهرستان اغلب فاقد روحیه مطالبه گرانه و پیگیری مجدانه امور،ارجاع کاستی ها و چالش ها به سطح مدیریتی بالاتر خود بوده است. برخی مدیران که تعدادشان هم کم نیستند بیشتر منتظر اوامر ، دستورات و بخشنامه های بالا سری هستند و منتظرند بودجه کلانی بسته بندی شده جهت حل مشکلات تقدیم شان گردد. به عبارتی خود را مجری صرف می بینند وگویی باابتکار، ریسک پذیری و قدرت چانه زنی و مذاکره بیگانه هستند و میانه خوبی ندارند.

قطعا ملاک و شاخص های استاندار همدان در انتخاب بالاترین مدیر اجرایی دولت در شهرستان نهاوند، با در نظر گرفتن همه شرایط، ظرفیت ها و کمبودها و نقاط مثبت و منفی و بررسی اوضاع و شرایط فعلی شهرستان است، که این تصمیم برای همه قابل احترام خواهد بود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش