شوراها و دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی در تبیین برنامه‌های دولت نقش محوری داشته باشند

حرکت کارخانه سیمان نهاوند در جهت کسب موفقیت و افتخار است

برنامه فعالیت پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند اعلام شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

ورود به منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند تا پایان خرداد ماه ممنوع است

شأن نماز جمعه مطالبه‌گری و بیان مطالبات مردم است

دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

  • کد خبر : 2081

صدای نهاوند:

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان گفت: در راستای اسانس‌گیری صنایع دارویی در ملایر، نهاوند و بخشی از شهرستان رزن اقدامات خوبی انجام گرفته است.

به گزارش صدای نهاوند، شهرام صادقی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در عرصه صنایع تبدیلی اظهار داشت: امسال بسیج سازندگی تمرکز خود را بر فعالیت در حوزه صنایع تبدیلی گذاشته و در این راستا نیز هدف افزایش ارزش افزوده محصولات و همچنین افزایش مدت زمان ماندگاری محصولات است.

وی اظهار کرد: برداشت و عرضه برخی محصولات کشاورزی در استان همچون گوجه فرنگی در اسدآباد، هندوانه، خیار و سیب زمینیدر استان با مشکلاتی مواجه بوده و به کمترین نرخ عرضه می شده که در این بخش سعی کردیم با وارد کردن صنایع تبدیلی، بسته‌بندی محصولات و صنایع خشک کن مدت زمان نگهداری و ارزش افزوده آنها را افزایش دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه صنایع رب و عصاره گیری در اسدآباد انجام می‌شود، عنوان کرد: در زمینه صنایع شوریجات و ترشیجات در استان ظرفیت خوبی داریم و در شهرهای مهاجران، بهار و ثامن ملایر این اقدام به خوبی انجام می‌گیرد، ضمن اینکه در راستای اسانس‌گیری صنایع دارویی نیز در ملایر، نهاوند و بخشی از شهرستان رزن اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات چغندرکاران همدان، تصریح کرد: ظرفیت پایین کارخانه قند همدان و منابع مالی ضعیف آن به علاوه انحصاری شدن مشکلاتی را برای چغندرکاران به وجود آورده و سبب شده تا بسیاری محصولات خراب شود، ضمن اینکه هنوز بخشی از محصول برداشت نشده است.

صادقی افزود: با توجه به اینکه امکان صادرات این محصول نیز فراهم نشده باید در بخش عصاره‌گیری وارد شد و این نیازمند تأمین زیرساخت است، همچنین می‌توان با وارد کردن دستگاه‌های فرآوری چغندر قند و ایجاد بنگاه‌های مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی برای کشاورزان این محصول از زیان بیشتر در این بخش جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه محصول سیب زمینی نیز پیشنهاد نشاسته گیری از سیب زمینی مطرح می‌شود، گفت: در زمینه محصول سیب زمینی نیز با توجه به مشکل معوقات بانکی که برای کارخانه همدان پیش آمده می‌توان با وارد کردن دستگاه‌های کوچک صنایع تبدیلی به کشاورزان، به آنها کمک کرد.

رئیس بسیج سازندگی همدان اظهار داشت: صنایع کوچک تبدیلی شامل، خشک کردن، پودر کردن، بسته بندی، روغن گیری فرآوری لبنیات، مرباجات و شربت و گوهر تراشی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۹۴ است.

وی افزود: در ابتدا علاقه‌مندان مورد آموزش و مشاوره قرار گرفته و سپس در صورت نیاز برای دریافت تسهیلات و وام‌های خود اشتغالی معرفی و در صورتی که افراد توانایی فروش محصولات خود را در بازار کار نداشته باشند محصولات آنها از طریق تعاونی‌های طرف قرارداد بسیج خریداری می‌شود.

کانال صدای نهاوند
همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش