سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 20589

صدای نهاوند:
سرپرست فرمانداری نهاوند، گفت: با توجه به سفر احتمالی رئیس جمهور در آینده ای نزدیک به استان همدان می توان از برکات این سفر در راستای اخذ اعتبارات برای تکمیل و ساماندهی نهر شعبان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، جعفر سلگی در جلسه بررسی مشکلات نهر شعبان نهاوند با حضور مسئولان محلی و استانی، گفت: انتظار ما از مدیران شهرستان این است که با جدیت اجرای طرح ها و جذب اعتبارات برابر موافقت نامه ها را پیگیری کنند و برای تخصیص اعتبارات بویژه از منابع ملی با تعامل و ارتباط مستمر با مدیران تلاش نمایند.

 سلگی نهر شعبان را مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع آب برای باغات و بخش زراعت عنوان کرد و گفت: از مجموع زمین‌های زراعی و باغ‌های شهرستان یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار زیر پوشش این نهر قرار دارند که ۹۵ درصد این اراضی را باغات تشکیل می‌دهد.

سلگی در ادامه گفت: نهر اصلی شعبان دارای ۱۴ کیلومتر طول با ۴۶۰ دریچه آبگیری است که تاکنون ۱۱۵ کیلومتر در آن با احتساب انهار فرعی بتونی شده و حدود ۵۰ کیلومتر دیگر نیاز به بتونی شدن دارد.

سرپرست فرمانداری نهاوند اظهار داشت: در دو سال گذشته وضعیت رودخانه به خاطر کاهش بارندگی و آبگرفتگی با مشکلاتی روبرو بود.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی در سال گذشته افزود: خوشبختانه با وجود کم آبی، با همکاری دستگاه‌های مربوطه و مردم توانستیم آب را به مزارع و باغات برسانیم و مانع از بروز مشکل جدی در شهرستان شویم.

سرپرست فرمانداری نهاوند عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های تولید در بخش کشاورزی و باغات شهرستان نهاوند انتظار می رود با تلاش و همت جهادکشاورزی، بخشداران، دهیاران و اهالی منطقه شاهد الگوی مصرف مناسب آب و رونق تولیدات کشاورزی باشیم.

سلگی با اشاره به افزایش نرخ حقابه کشاورزان گفت: امسال با توجه به افزایش قیمت‌ها و همچنین بالا رفتن دستمزد میراب‌ها حقابه نیز افزایش داشته که البته این رقم قابل مورد قبول بهره برداران نیست ، ولی تعیین حقابه بر اساس شرایط هر سال تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات ملی در حوزه کشاورزی برای انجام بتنی کردن نهرهای خاکی و سنتی و همچنین اجرای طرح های فنی و زیر بنایی می تواند در کاهش مصرف آب راه گشا بوده و ضمن کاهش هزینه ها، موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی و اطمینان خاطر بهره برداران شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش