دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 2007

صدای نهاوند:

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه متقاضیان وام قرض‎الحسنه از رئیس جمهور به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند گفت: ۷۵۶  نفر نهاوندی از رئیس جمهور درخواست وام قرض‎الحسنه داشته اند.

به گزارش صدای نهاوند، سید ناصر محمودی  با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، سامانه ارتباطی شهروندان با نهاد ریاست جمهوری برای بیان مشکلات و مباحث در همدان راه‎اندازی شد، اظهار کرد: سامانه ارتباط مردمی با رئیس جمهور یک روز از قبل سفر و یک روز بعد از سفر، درخواست‎های شهروندان را دریافت و ثبت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ هزار نامه نیز از سوی مردم استان همدان برای رسیدگی جمع‎آوری شد، بیان کرد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۹۳ درخواست به امور اقتصادی و دارایی ارسال شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تاکید بر اینکه مهمترین درخواست‎های مردمی در بحث اقتصادی و در خواست تسهیلات بوده است، خاطرنشان کرد: اکثریت درخواست‌ها خواستار دریافت تسهیلات مسکن، خودرو، کمک به امرار معاش، وام اشتغال و ازدواج بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار درخواست وام قرض‌الحسنه از سوی شهروندان استان در زمان سفر رییس جمهور ثبت شده است، افزود: بر اساس بررسی و تفکیک درخواست‎های مردمی، ۳ هزار و ۴۰۹ درخواست وام خرید مسکن ثبت شده است.

محمودی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۵۵ درخواست وام خرید خودرو از سوی شهروندان ثبت شده است، گفت: در بین درخواست‎ها تعداد یک‎هزار و ۲۸ درخواست وام کمک هزینه تحصیلی نیز وجود دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به وجود ۵۷۳ درخواست وام ازدواج و ۲۹۴ درخواست وام خوداشتغالی اظهار کرد: ۷ هزار ۶۱۳ کمک هزینه امرار معاش نیز از سوی شهروندان در زمان سفر رئیس جمهور به سامانه ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در بین درخواست‌های ساماندهی و تفکیک شده، ۱۰۲ درخواست بخشودگی جرایم، ۸۶ درخواست وام کشاورزی و ۷۷۱ درخواست کمک هزینه تامین جهیزیه ثبت شده است.

محمودی با اشاره به ثبت ۶۶ درخواست از سوی شهروندان با بحث مالیات بیان کرد: درخواست‎ها و مباحث شهروندان پس از تفکیک به دستگاه‎های مختلف ارجاع شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه برای رسیدگی به درخواست‎های شهروندان مبنی بر دریافت تسهیلات، جلساتی با مدیران بانک‌های مختلف برگزار شده است، گفت: برنامه‎ریزی‎های لازم بر این اساس است که وام‎ها و تسهیلات به متقاضیان نیازمند واقعی پرداخت شود.

وی اضافه کرد: بر اساس ارجاع درخواست‎ها به بانک‎های مختلف پرداخت وام قرض‎الحسنه از سوی بانک‎ها در دستور کار قرار دارد و نیازمندان بر اساس اولویت هزینه‎های درمان، جهیزیه و کمک هزینه تحصیلی و اشتغال شناسایی شده‎اند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰ هزار نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه شناسایی شده‌اند، گفت: تعداد ۹۴۴ نفر برای دریافت کمک‌هزینه درمان به مبلغ یک تا ۲ میلیون تومان به بانک مهر اقتصاد و تعداد ۷۰۰ نفر برای دریافت وام کمک‎هزینه تامین جهیزیه معرفی شده‎اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در خصوص تفکیک درخواست‌های مردمی از شهرستان‌های مختلف استان در زمان سفر رئیس جمهور به استان بیان کرد: از شهرستان ملایر تعداد ۷۶۷ درخواست، از شهرستان بهار ۹۳۹ درخواست، از کبودراهنگ ۵۹۸ درخواست، از فامنین ۲۲۹ درخواست به ثبت رسیده است.

وی افزود: از شهرستان‎های نهاوند، اسدآباد، رزن و تویسرکان نیز به ترتیب ۷۵۶، ۸۰۵، ۲۶۱ و ۲۶۵ درخواست به ثبت رسیده است.

محمودی درباره درخواست‌های شهرستان همدان نیز گفت: از شهرستان همدان تعداد ۱۵ هزار و ۳۸۲ درخواست به ثبت رسیده است.

وی درباره درخواست‌هایی که به بانک‌ها ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۳۷۸ درخواست مردمی به مجموعه بانک‌های استان ارجاع شده که از این تعداد سهم بانک ملی استان ۲ هزار و ۷۵۵ درخواست بوده است.

محمودی اضافه کرد: تعداد یک‎هزار و ۴۹۷ درخواست به بانک ملت، ۳ هزار و ۲۷۱ درخواست به بانک مسکن و یک‎هزار و ۲۲۸ درخواست به بانک کشاورزی ارجاع داده شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه تعداد ۳۴۳ درخواست به صندوق کارآفرینی امید ارجاع شده است، افزود: وام یا کارت خرید اعتباری ۱۰۰ میلیون ریالی با نرخ ۱۶ درصد نیز از سوی بانک مهر اقتصاد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

کانال صدای نهاوند

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش