سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1959

صدای نهاوند:

بخشدار بخش خزل شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه بخش خزل و شهر فیرزوان در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بار لرزیده است گفت: هم اکنون در بخش خزل وضعیت زرد اعلام شده است.

فرهاد جهانیان در گفتگوی اختصاصی با صدای نهاوند اظهار داشت:  در ۲۴ ساعت گذشته در بخش خزل و شهر فیرزوان ۸ زلزله این منطقه را لرزانده است که دو زلزله آن بالای دو ریشتر بوده است.

جهانیان گفت: در روز یک شنبه ۲۰ دیماه ساعت ۳:۱ دقیقه زلزله ای با قدرت سه و سه دهم ریشتر و در ساعت ۱۹:۵۲ دقیقه همین روز زلزله ای دیگر با قدرت دو و ۹ دهم ریشتر منطقه فیروزان نهاوند را لرزانده است.

وی افزود: این زمین‌لرزه‌ها شاید با قدرت‌های متفاوت و بعضاً قدرت‌هایی باشد که به‌عنوان یک زمین‌لرزه مخرب و با خسارت به‌حساب نیاید، ولی می‌تواند زنگ خطری را برای مسئولان و مردم این منطقه به صدا در آورد.

رئیس ستاد بحران بخش خزل نهاوند عنوان کرد: وقوع ۸ زلزله در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه خزل موجب ترس و دلهره مردم این منطقه شده است و هم اکنون در این منطقه وضعیت زرد(آماده باش درمنزل) اعلام شده است.

فرهاد جهانیان از آماده باش ستاد بحران شهرستان و منطقه خزل در شرایط حاضر خبر داد و گفت: به مردم منطقه اعلام شده است در منازل مسکونی که مقاوم سازی نشده اند، تا اطلاع ثانوی سکونت و اقامت نداشته باشند.

جهانیان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند بر روی گسل مرکزی زلزله قرار گرفته است و با توجه به وقوع ۸زلزله قبلی ستاد بحران و سوانح در شهرستان نهاوند و منطقه خزل، تشکیل و تمام برنامه ریزی و اقدامات مؤثر برای مواقع بحران پیش بینی شده تا به محض وقوع حادثه ای با سرعت وارد عمل شوند.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. رامين گفت:

    با سلام
    لازم به ذکر است که نهاوند بر روی یک گسل کوچک از نظر زمین شناسی واقع شده و وقوع زلزله های بیشتر از ۵/۵ ریشتر در این محدوده معمولا اتفاق نمی افتد. ولی در عین حال همشهریان می بایست نهایت آمادگی و تمرکز را در این روزها داشته باشند . از طریق لینک زیر می توانید زلزله های ایران را به طور لحظه ای رصد کنید و در جریان جزئیات آن قرار بگیرید . http://irsc.ut.ac.ir/currentearthq.php?lang=fa

    • ر.سلگي گفت:

      با سلام
      بر خلاف نظر ” رامین ” بایستی گفت نهاوند بر روی دو گسل معروف از کمربند گسلهای رشته کوه زاگرس واقع شده است که عبارتند از :
      ۱- گسل ” گارون ” از حوالی شهر دورود شروع و بعد عبور از بروجرد ، موقعیت فعلی کارخانه سیمان نهاوند ، شهر نهاوند ، دامنه جنوبی کوه آردوشان ، شمال شهر فیروزان تا حوالی شهر کنگاور امتداد پیدا می کند و دارای گسلهای فرعی متعددی نیز می باشد.
      ۲- گسل ” نهاوند ” که از دشت حد فاصل شهرهای برزول و گیان شروع و موازی با کوه گرین امتداد داشته و با عبور از جنوب شهر فیروزان و روستای آران به شمال شهر صحنه رفته و وارد استان کرمانشاه می گردد.
      در ضمن هر دو گسل استعداد زلزله های بالای ۷ ریشتر را نیز دارند و شواهد تاریخی موضوع را در نهاوند ، بروجرد ، کنگاور تایید می کنند.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش