سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1931

صدای نهاوند:

ستاندار همدان با انتقاد از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: این مجموعه به جای انجام وظایفش به امور دیگری مشغول است که باید هر چه سریع‌تر دست از این کار بردارد در غیر این صورت خود وارد عمل شده و تصمیم می‌گیرم.

به گزارش صدای نهاوند،  “محمدناصر نیک‌بخت” شامگاه شنبه ۱۹ دی در شورای فرهنگ عمومی استان، پس از شنیدن گزارش عملکرد امسال مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه صحبتتان بیش از عملکردتان است، اظهار کرد: سازمان تبلیغات در ارتباط با حفظ شئون و سایر مسائل مرتبط آنقدر که امید و علاقه داشتم، وارد نشده است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داشتیم این مجموعه بیشتر در رابطه با بدعت‌ها و خرافات ورود یابد، ادامه داد: با وجود اینکه سازمان تبلیغات باید در این زمینه ورود می‌کرد اما بیشتر شاهد فعالیت نیروی انتظامی بودیم که امسال و پارسال در شهرستان رزن به تمام زبان‌ها در خصوص بدعت‌ها و خرافات وارد شد و اقدام کرد و متاسفانه خبری از سوی این مجموعه به ما نرسید.

وی با بیان اینکه سازمان هیچ کاری برای عزاداری نمی‌کند بلکه این مردم هستند که ورود می‌کنند منتها ساماندهی آنها بر عهده شماست که این کار را هم نکرده‎اید، تصریح کرد: مشغولیات جانبی شما زیاد است و در مسائل دیگر بیشتر فعالیت دارید بنابراین کمتر به وظایف اصلی خود می‌رسید.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه انتظار داشتیم استان همدان همچون زنجان، دارای عزاداری مسنجمی در یکی از مناسبت‌های ماه محرم و صفر باشد، ادامه داد: باید مجموعه تبلیغات اسلامی را فعال کرده و به موظفی‌های خود برسید و دست از انجام امور غیرمرتبط با سازمان بردارید.

وی تاکید کرد: گزارش رفتار شما را به تهران داده و گفته‌ام که از عملکرد و شرایط موجود سازمان تبلیغات به هیچ وجه راضی نیستم.

نیک‌بخت در خلال گزارش عملکرد برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی در خصوص وضعیت ازدواج و طلاق استان خاطرنشان کرد: اشتغال تاثیر مستقیمی بر ازدواج، طلاق و اعتیاد دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست صیانت از خانواده مهم است، گفت: اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین جامعه خانواده است، با اینکه کوچکترین است اما مهمترین مجموعه جامعه به شمار می‌آید بنابراین باید از آن صیانت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی حمایت از سلامت، آرامش، آسایش و امنیت خانواده‌ها جزو وظایف مسئولان است، عنوان کرد: بر روی کاغذ آوردن اقداماتی در این راستا درست است اما در صحنه عملیاتی کردن آنها باید همه با هم کمک کنیم.

استاندار همدان افزود: باید با مسئولان دفترخانه‌های سطح استان جلسه‌ای تشکیل دهیم و به آنها بگوییم با اینکه ثبت عقد بدون داشتن گواهی آموزش پیش از ازدواج زوجین امکان‌پذیر است اما نباید هیچ زوجی را در صورت عدم ارائه این گواهی عقد کنید هر چند این مساله در قانون برای دفاتر تکلیف نشده اما مصوبه شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز ضرورت ارائه گواهی آموزش برای مراسم عقد را در شورای تامین استان نیز مصوب خواهیم کرد، اظهار کرد: بانک‌ها نیز موظفند گواهی آموزش پیش از ازدواج زوجین را همراه با سایر مدارک از متقاضیان وام ازدواج درخواست کنند.

نیک‌بخت در بخش دیگری به حاشیه‌شهرها و مشکلات و آسیب‌های حاشیه‌نشینان اشاره کرد و گفت: دو هفته گذشته با ساکنان حاشیه‌نشین شهر همدان جلسه‌ای داشتیم که درخواست ساخت مجتمع‌های ورزشی، مساجد و … را داشتند بنابراین به آنها قول هزینه ۱۵ میلیارد تومان را در آن مناطق دادیم به طوریکه از این میزان ۵ میلیارد تومان بر عهده راه و شهرسازی است و ۵ میلیارد تومان هم شهرداری تقبل می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهر همدان در حاشیه‌نشین سکونت دارند، عنوان کرد: باید در عین حال که از افزایش و ازدیا حاشیه‌شهرها جلوگیری می‌کنیم، نسبت به ساماندهی آنها نیز اقدام کنیم.

وی به جلسه یک ماه گذشته‌اش با حضور وزیر راه و شهرسازی و قول مساعدت او برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حل مشکلات حاشیه‌شهرها اشاره کرد و گفت: برنامه داریم تا مسائل حاشیه‌نشینان را حل کنیم./ایسنا

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش