سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1925

صدای نهاوند:

استاندار همدان از تعیین تکلیف ۹۲هزار نامه مردمی در سفر روحانی به استان خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند،؛ محمد ناصر نیکبخت گفت: ۷۹۰ طرح اشتغالزایی بر اساس مصوبات این سفر با ۶۷۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های مشخصی معرفی شد.

وی با اشاره به تعیین‌تکلیف شدن تسهیلات اشتغالزایی سفر ریاست‌جمهوری به همدان افزود: در این سفر ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی استان همدان اختصاص داده شد که این رقم در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

استاندار همدان افزود: انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای اجرای ۸۸۳ میلیارد تومان طرح در استان همدان از دیگر دستاوردهای سفر دولت تدبیروامید به همدان بود که اقدامات اجرایی برای سرمایه‌گذاری در میدان‌بار شهرداری همدان، پتروشیمی، واحد تولید منیزم و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت شستا انجام شده است.

نیکبخت گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به همدان ۹۲ هزار نامه مردمی دریافت شد و بر اساس دسته‌بندی و پالایش ‌نامه‌ها، سهم‌بندی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انجام و درخواست‌های مرتبط با دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۸ هزار نامه مردمی با درخواست‌های خاص ساماندهی شده است، گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق کارآفرینی و امید قرار گرفت، ۸ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال خرد و ۲ میلیارد تومان برای رفع مشکلات معیشتی مردم اختصاص داده شد.

محمد ناصر نیکبخت عنوان کرد: ۶ ماه پیش از سفر ریاست‌جمهوری به همدان ‌هزار و ۱۳۴ طرح با ‌هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد تسهیلات سرمایه در گردش گزارش شد که طبق بررسی‌ها پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تصویب و نهایی شد.

وی افزود: در این راستا ۸۹۲ طرح با تسهیلات سرمایه در گردش ۵۰۰ میلیارد تومانی و ۲۴۲ طرح با تسهیلات سرمایه ثابت با ۶۸۰ میلیارد تومان تصویب و مدنظر قرار گرفتند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان  هم اظهار کرد: در حال حاضر متقاضیان ۷۹۰ طرح با ۶۷۰ میلیارد تومان برای گذراندن مراحل مراحل اخذ وام به بانک‌های مشخص معرفی و مراجعه کردند، ۱۳۸ طرح با ۶۸ میلیارد تومان به چند بانک معرفی شده است و ۲۰۶ طرح با ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز به هیچ بانکی معرفی نشده است.

فضلعلی از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه سد گرین نهاوند خبر داد و افزود: در حال حاضر این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها جذب می‌شود و به دنبال اختصاص خط اعتباری ویژه‌ای در بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری هستیم.

فضلعلی ابراز کرد: از محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز منابع جدیدی در قالب سرمایه در گردش و ثابت برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که خدمات و کالای تولیدی آنها قابلیت صادراتی دارد، اختصاص می‌یابد که ۷۰ درصد ارزش کالای صادراتی تسهیلات با نرخ سود ۱۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی گفت: اشتغال و بیکاری از مهمترین دغدغه‌های مسئولان نظام است و باید نرخ بیکاری کاهش یابد و در این راستا باید نرخ بیکاری در استان همدان به زیر ۷ درصد برسد و زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش