سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 17701

صدای نهاوند:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: افراد بی‌سواد به کمک یکی از افراد باسواد خانواده(پشتیبان) خواندن و نوشتن را یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگا صدای نهاوند، معصومه خدابنده در جلسه ی شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان نهاوند، با بیان اینکه سوادآموزی به عنوان فرصت دوم آموزش، این امکان را به افراد می دهد تا خواندن و نوشتن را فرا بگیرند، گفت: بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۹۵ در کشور انجام شده است، شهرستان نهاوند با ۸۳/۴ باسواد، در جایگاه چهارم استان قرار دارد.

خدابنده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابزار کار ما در سوادآموزی و لازمه ی پیشرفت کار، در اختیار داشتن آمار درست و دقیق است، افزود: در این زمینه از همه ی ادارات تقاضا داریم آمار دقیق بی‌سوادان جامعه ی هدف خود را به اداره سوادآموزی معرفی کنند تا بعد از بررسی و پالایش، برنامه‌ریزی دقیق تری در راستای ریشه کنی بیسوادی در شهرستان داشته باشیم.

خدابنده لو طرح خودآموز را از طرح های مهم حوزه ی سوادآموزی دانست و اظهار داشت: با توجه به پراکندگی روستاها و همچنین محدودیتی که در زمینه ی نیروی انسانی داریم، امکان تشکیل کلاس در تمامی نقاط شهری و روستایی وجود ندارد، لذا در این زمینه طرح خودآموز را داریم که افراد بی‌سواد به کمک یکی از افراد باسواد خانواده(پشتیبان)، کتاب های سوادآموزی را می خوانند و در آزمون پایان دوره شرکت می کنند.

وی افزود: حداقل مدرک تحصیلی برای فرد پشتیبان دوم متوسطه می باشد و در پایان اگر فرد بدون شرکت در کلاس و به روش خودآموز باسواد شود، مبلغ ۷۹۵ هزار تومان به عنوان تشویق به حساب سوادآموز واریز خواهد شد.

معاون سوادآموزی استان از دیگر طرح های حوزه ی سوادآموزی به ایجاد مرکز یادگیری محلی در شهرستان های استان، برگزاری بیش از ۲۰۰ ساعت کلاس توانمندسازی با محوریت مهارت های اجتماعی، شغلی و مهارت های زندگی، برگزاری سومین مرحله ی آموزش عملی نماز و… اشاره نمود.

وی همچنین حجم ابلاغی سال ۹۹_۹۸ شهرستان نهاوند را ۶۰۵ نفر اعلام کرد که ۲۹۰ نفر مربوط به حوزه ی سوادآموزی، ۲۰۰ نفر تحکیم و ۱۱۵ نفر نیز مربوط به حوزه انتقال می باشد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش