دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

  • کد خبر : 1765

صدای نهاوند:

 انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی  در شهرستان نهاوند  قطعا امسال نسبت به دوره های قبل تفاوتهایی دارد، در انتخابات آتی برخی شاخصها تغییر کرده و شاخصهای جدیدی، از طرف کاندیدها و مردم بر روند انتخابات افزوده شده است . با نگاهی به اوضاع و احوال کنونی می توان به این نتیجه رسید که در این دوره اگر تمامی کاندیداهای شاخص تا آخر رقابت در میدان بمانند شاید دیگر شاهد رقابت دوقطبی نبوده و قطعاً پیش بینی قطعی نتیجه انتخابات قدری مشکل خواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، عوامل مختلفی درانتخابات این دوره  مجلس شورای اسلامی در شهرستان نهاوند تاثیر گذار خواهد بود که می توان به چند مورد آن اشاره کرد :ورود چهره های جوان ، علمی و تحصیلکرده در مقابل شخصیتهای کهنه کار و با تجربه ،‌‌ که قریب به اتفاق معقول می باشند ، هیجان بیشتری به انتخابات این دوره داده است، و از طرفی تغییر رفتار و رویه  کاندیداها محترم به نحوی که اکثراً خود را به مردم بیشتر نزدیک کرده و سعی می کنند از سردادن شعارها و ابراز گرایشهای تند حزبی و سیاسی پرهیز نمایند .

همچنین تعداد قابل توجهی از مردم از شعارهای گذشته چپ و راست خسته شده و تا حدودی دچار شعار زدگی شده اند و از وضع نامطلوب کنونی شهر واقعاً به ستوه آمده اند ،. همین امر باعث می شود  این بار محتاط تر از گذشته به انتخاب کاندیدای مورد نظر خود  اقدام کنند .

اما همیشه قشری از مردم بوده و هستند که به علت عدم آگاهی و برداشت صحیح ، قطعاً تبلیغات کاذب و وعده های بیشمار برخی کاندیداها ، بر روی رأی آنها تاثیر گذار بوده و نظر آنها را به سوی خود جلب می کنند به نوعی رای آنها را مصادره می کنند ، که متاسفانه این امر اجتناب ناپذیر است .

با نگاهی به افراد بسیار نزدیک به برخی از کاندیداها در دوره های قبل ، می توان نتیجه گرفت که دیدگاه تند و احساسی بسیاری تغییر یافته و سعی در انتخاب عقلانی تر و منطقی تر دارند این تحلیل با بررسی برخی از این افراد نزدیک به نامزدهای گذشته مشخص شده است.

با بیان نکات مبهم موضوعی این روزها کاملا مشهود و محسوس است و آن این است که افراد و یا برخی از نامزدهای ثبت نام کرده در انتخابات مجلس اینده،  با راه انداختن بحثهایی در یکی دوسال اخیردر بین مردم ، سعی می کنند تمام کاسه کوزه ها و مشکلات شهرستان نهاوند،  را بر سر نماینده سابق شکسته و ایشان را مقصر اصلی تمامی کم و کاستیهای موجود جلوه دهند . واقعیت هر چه می خواهد باشد در اینجا با آن کاری نیست ، نکته جالب این قضیه این است که برخی از این وضعیت در حال بهره برداری به نفع خود هستند .

اما در انتخابات پیش رو عواملی وجود دارد که می تواند به انتخاب اصلح و درست مردم بیشتر کمک کند عواملی مانند: رسانه ها و پایگاه خبری صدای نهاوند و شبکه های اجتماعی در این دوره خیلی پررنگتر از دوره های قبل شده و نباید این عامل را نادیده گرفت قطعاً این شبکه ها ابزار بسیار قوی دراختیار کاندیداها خواهد بود که با تبلیغات و بزرگنمایی شعارها و وعده های خود سعی در جلب توجه و تغییر دیدگاههای قشر سطح پایین  و ناآگاه تر را دارند.

با بیان مطالب فوق سخنی با نامزدهای محترم انتخابات مجلس دهم شهرستان نهاوند داریم:

این عزیزان توجه داشته باشند که فهم و شعور مردم را بازیچه خود قرار ندهند ، به صرف داشتن عکس با فلان خواننده معروف یا بازیکن فوتبال یا داشتن چند عکس با مسئولین ارشد دولتی در همایشها ، جلسات یا دیدار عمومی ، و یا سوابق گذشته و حزب سیاسی خاص،  احساسات مردم علی الخصوص مردم عادی را به بازی نگیرند و برای جلب توجه ایشان از دادن شعارهای غلو آمیز و وعده های توخالی جداً پرهیز نمایند اتفاقی که در حال حاضر متاسفانه از سوی برخی از کاندیداهای محترم در محافل و مجالس عمومی و علی الخصوص در روستاها مشاهده می گردد  . امید است  این عزیزان با احترام به شعور مردم ،‌ نخبگان و کارشناسان این شهر کهن ، رویه حال حاضر خود را تغییر داده و اصلاح نمایند . البته نقطه مقابل این دسته ، نامزدهایی هم هستند که با کمترین حاشیه و با رعایت اخلاق در حال معرفی وارائه برنامه های کاری خود هستند. .امید است که تمامی نامزدها،  جهت رفع مشکلات فراوان موجود و برداشتن موانع توسعه و پیشرفت این کهن شهر ، از سر دادن شعار و کلی گویی وعوام فریبی خودداری کرده و به جای آن راهبردها و برنامه های کاربردی خود  که قابلیت  اجرا نیزداشته باشند را مطرح نمایند .

خواست عمومی مردم از نامزدهای این دوره انتخابات سخت و نامعقول نیست، حل مشکل بزرگ بیکاری و جلوگیری از مهاجرتهای بی رویه مردم به علت نبود شغل مناسب ، مشکلات فراوان بهداشت ودرمان ، رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی ، احیاء پتانسیلهای تاریخی و رونق گردشگری ، مشکلات فراوان حوزه راه و عمران شهری ،‌ توجه به پتانسیلهای فراموش شده بخش معدن و کشاورزی و موارد متعدد دیگر ، تنها گوشه ای از دردهای این شهر کهن است که نیازمند توجه ویژه و ارائه راهکارهای عملی از سوی نماینده و سایر مسئولین اجرایی است .

ضمن رعایت احترام برای تک تک کاندیداهای عزیز ، مردم انتظار دارند همانگونه که در زمان تبلیغات و قبل از انتخابات خود را ناجی معرفی کرده و داعیه انجام کارهای بزرگ برای نهاوند را دارند پس از اعلام پیروز انتخابات هم ، مطابق ادوار گذشته صحنه را ترک نکنند تا منتظر دوره بعد بمانند ، بلکه با همدلی و احترام به مردم و شخص پیروز ، هر یک گوشه ای از این کشتی به گل نشسته را گرفته و نگذارند که بیش از این در میان کمبود ها و مشکلات فرو رود . مطمئن باشید  چشمانی تیزبین و ذهنهای بیداری مراقب رفتار و عملکردها هستند و نخواهند گذاشت که این شهر وسیله ای برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی و گروهی و یا آمال  وآرزوهای شخصی قرار گیرد .

سخنی کوتاه با مردم  :

روی دیگر سخن با مردم شریف نهاوند است که صاحبان واقعی این شهر هستند مردمی که علی رغم افتخارات بزرگ تاریخی ، پیشینه درخشان و سربلندی در وقایع قبل و بعد از انقلاب ،‌ از توسعه واقعی و مطلوب فاصله ای بی رحمانه و غیر منصفانه ای گرفته اند .  از ملت فهیم ، وفادار و همیشه در صحنه انتظار می رود معیارها و شاخصهای انتخاب را به درستی در نظر گرفته و نماینده خود را نه از روی احساسات ، شعار و یا سفارش محض حزب و گروه ، بلکه بر اساس برنامه های کاربردی و سوابق اجرایی  انتخاب نمایند .

بر هیچ کس پوشیده نیست که این کهن شهر با شاخصهای توسعه مطلوب فاصله زیادی دارد ولی سوال اساسی این است که آیا  تنها با انتخاب نماینده ای شایسته تمامی مشکلات نهاوند مرتفع خواهد شد ؟ قطعاً خیر .

اساساً وظیفه یک نماینده در سطح کلان قانونگذاری و نظارت است و در سطح منطقه هم کاملاً مشخص و تعریف شده ، لذا انتخاب نماینده اصلح تنها بخشی از فرایند توسعه بوده و برای رسیدن به شهری مطلوب و حل تمامی مشکلات ، همکاری و همیاری تک تک شهروندان و همشهریان علی الخصوص  مسئولین اجرایی شهرستان ،‌ نخبگان ، سرمایه گذاران و کارشناسان لازم و ضروری خواهد بود . بنابراین هر شهروند نباید نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشد ، ضمن اینکه باید به محل زندگی خود عشق ورزیده و تعصب داشته باشد مطالبه گری را نیز باید سرلوحه زندگی روزمره خود قرار دهد  .

نتیجه گیری :

 آنچه مسلم است در شرایط فعلی شهرمان ، علاوه بر وجود نماینده ای آگاه ، کاردان  ، بانفوذ و پیگیر به عنوان وکیل مدافع مردم در سطح کلان ،  این شهر نیازمند مدیران اجرایی شایسته و مجربی است که در رأس دستگاهها و نهادهای اجرایی قرار گیرند تا با  وجود مردمی فهیم ، درصحنه و آگاه به حقوق و حساس به سرنوشت خویش، فضایی مناسب و مطلوب به دور از حاشیه بوجود آمده، تا با همکاری و تعامل سازنده و درک متقابل یکدیگر ، یک هم افزایی و سینرژی ( Synergy ) بوجود آید . قطع به یقین با این اوصاف است که مشکلات به تدریج رنگ می بازد و در نهایت رسیدن به شهری مطلوب و توسعه یافته ، دور از دسترس نخواهد بود . 

” خداوند سرنوشت هیچ ملتی و قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند .”

حسین آریان پور

telegram-channel

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. علی گفت:

    بسیار زیبا و با محتوا بود از نگارنده متن جناب آریان پور صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم امید است مردم و نماینده ها ضمن رعایت اخلاق و اصول حرفه ای , با همدلی و دلسوزی , باعث توسعه و پیشرفت این کهن شهر شوند و تمامی این مشکلات در آینده ای نه چندان دور مرتفع گردد .

  2. یک شهروند گفت:

    در قلم توانای نویسنده شکی نیست ولی سوال اینجاست آیا این اتفاقات خوشایند رخ خواهد داد؟ آیا این همدلی بوجود خواهد آمد ؟ و آیا وجود یک نماینده می تواند مشکلات این شهر را از میان بردارد می نشینیم و صبر می کنیم امیدواریم که تمامی این اتفاقات در آینده رخ دهد و همانگونه که نویسنده متن فرمودن با ایجاد این هم افزایی فاصله های پیشرفت سریعتر پیموده شود .

    • امید گفت:

      سلام
      لزومآ وجود یک نماینده به تنهایی مرهمی به زخمهای دیرینه موطن تاریخی ما نیست..امروز همه ی شهروندان به مشکلات ریز و درشت شهر آگاهی دارن..بیان مشکلات از زبان همه ی نامزد های انتخاباتی قابل تصور و پیش بینیست..
      به نظر من راهکار در همدلی و همکاری مدیران شهری و کشوری با مردم شهر و روستاست..پیشنهاد من به مردم خوب شهرمون اینه که به جای گوش دادن به وعده ها به کار گروه ها و اطرافیان نامزد مورد نظرشون دقت بیشتری کنن..سیاسی کاری و افراط گری افت بزرگ شهر ماست

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش