جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 17166

صدای نهاوند:
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: آمار تب مالت در نهاوند بالا است.

به گزارش صدای نهاوند، سیدجلال الدین بطحائی با بیان اینکه معمولا تب مالت از طریق لبنیات آلوده منتشر می‌شود، گفت: تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و دام است.

بطحائی بیان کرد: انتقال تب مالت معمولا از طریق تماس انسان با دام آلوده و یا استفاده از لبنیات آن صورت می‌گیرد که معمولا روستائیان از طریق تماس با دام و ترشحات آن و افرادی که در مناطق شهری سکونت دارند از طریق استفاده از لبنیات آلوده مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به روش‌های پیشگیری از این بیماری تصریح کرد: افراد برای عدم ابتلا به بیماری تب مالت می‌توانند استفاده از لبنیات پاستوریزه را جایگزین لبنیات سنتی کنند و یا در صورت خرید شیر سنتی باید حتما قبل از نوشیدن آن را بجوشانند.

بطحائی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از پنیر سنتی حتما باید پنیر به مدت دوماه در آب نمک قرار بگیرد تا از هر گونه باکتری و بیماری پاک شود.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون می‌تواند در کاهش بیماری تب مالت مؤثر باشد، گفت: در بخش واکسیناسیون اگر دامداران همکاری لازم را با بخش دامپزشکی داشته باشند به طور قطع بیماری تب مالت کاهش خواهد یافت.

بطحائی در رابطه با علل آمار بالای تب مالت در نهاوند مطرح کرد: این موضوع نیاز به بررسی کارشناسان دامپزشکی در رابطه با واکسیناسیون و یافتن علل و عوامل آن دارد./ایسنا

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش