جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 16692

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند:

دوبنای تاریخی حمام حاجی آقا تراب و پل پیل لاغه نهاوند دچار آسیب شدند

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند گفت:بر اثر بارندگی های اخیر دو بنای تاریخی نهاوند،حمام حاج آقا تراب و شانه پل تاریخی پیل لاغه دچار اسیب دیدگی شدند.

به گزارش صدای نهاوند، محسن جانجان اظهار کرد: به دلیل بارش و نفوذ آب به حمام حاج آقاتراب بخش کمی از تزئینات آن وهمچنین  شانه پل تاریخی پیل لاغه که در مسیر ارتباطی روستای دهبوره قرار دارد دچار ریزش شده و آسیب دیدند که اداره راه مامور بازسازی پل پیل لاغه است که به اصل سازه هیچ خسارتی وارد نشده است.

جانجان با اشاره به اینکه  مرمت بناهای  تاریخی شهرستان نهاوند در سال گذشته  از مهمترین دلایل مهم عدم تخریب و یا آسیب جدی آنها بوده افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بناهای تاریخی  شهرستان بیش از ۱۰ سال بود که مورد بازسازی و مرمت قرار نگرفته بودند لذا در سال گذشته از محل اعتبارات ملی مبلغ ۱۰ میلیاردریال اعتبار جذب و صرف مرمت آنها شد.
 
وی افزود:  با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دادیم و تمام نیروهای اداره با حضور و سرکشی از بناهای تاریخی نسبت به برفروبی و بستن راه‌های نفوذ آب مانع از تخریب و یا آسیب رسیدن جدی به بناها ی تاریخی شدند.
 
وی افزود: بناهای مورد مرمت قرار گرفته در سال گذشته حمام حاج آقاتراب، خانه صمصام، خانه شهید قدوسی، امامزاده بدیع‌الزمان، حمام گلشن و چند بنای دیگر بود که مجموعا برای آنها ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
 
وی در خصوص میزان خسارت ناشی از آسیب به دو بنای تاریخی نهاوند گفت: با توجه به آسیب‌هایی که به دو بنای تاریخی نهاوند وارد شده است میزان خسارت‌های آنها  برآورد و به استان اعلام شده که انتظار می‌رود در خصوص اعتبار لازم برای مرمت بناهای یاد شده اقدام شود.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش