جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 14687

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: کمبود مواد اولیه اساسی از جمله چوب و چسب سد راه کارگاه‌های تولیدی مبل و ‌منبت نهاوند است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محسن جانجان در بازدید از ۵۰ واحد تولید مبل و منبت روستای دهفول شهرستان نهاوند، با اشاره به وجود ۱۲۰ کارگاه تولید مبل و منبت در این روستا، اظهار کرد: کمبود مواد اولیه اساسی از جمله چوب و چسب و نبود تعاونی سد راه کارگاه‌های تولیدی مبل و ‌منبت است که تولیدکنندگان امیدوارند افتتاح خوشه صنعتی مبل و منبت بتواند این مشکل را مرتفع کند.

وی برای تشکیل شرکت تعاونی توسط منبت‌کاران اعلام آمادگی کرد و افزود: با توجه به اینکه دهفول در مسیر گردشگری منتهی به سراب فارسبان و سراب گیان قرار دارد، احداث مغازه‌هایی برای عرضه تولیدات منبت‌کاران و از تولید به مصرف رساندن تولیدات یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد در این روستا و به تبع در نهاوند است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، نماینده فرمانداری و اداره کار و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان نهاوند برای بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت و اطلاع از نحوه استفاده از تسهیلات بانکی اشتغال به روستای دهفول رفتند و از نزدیک با صاحبان واحدها تولیدی‌ درباره مشکلات آنها به مذاکره پرداختند.

در این بازدید صاحبان واحدهای تولیدی عمده‌ترین مشکل و در واقع سد روی پا بودن کارگاه‌ها را نبود چوب و مواد اولیه در بازار بیان کردند، این مهم می‌تواند هشداری برای تعطیلی کارگاه‌های تولیدی مبل و منبت باشد.

نکته قابل‌توجه در این بازید، کمبود و نبود مواد اولیه به ویژه چوب بود که باعث بی‌رونقی و حتی تعطیلی برخی از این واحدهای تولیدی شده بنابراین با توجه به اینکه به تازگی هم دفتر خوشه صنعتی مبل و منبت در این روستا افتتاح شده است انتظار می‌رود مسئولان استان برای تحرک بخشیدن به این صنعت و جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی مبل و منبت، برای تأمین مواد اولیه این کارگاه‌ها، گامی اساسی بردارند تا پایتخت مبل و منبت نهاوند اینگونه بی‌رونق نشود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش