شوراها و دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی در تبیین برنامه‌های دولت نقش محوری داشته باشند

حرکت کارخانه سیمان نهاوند در جهت کسب موفقیت و افتخار است

برنامه فعالیت پزشکان متخصص در کلینیک تخصصی امام خمینی (ره) نهاوند اعلام شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه

ورود به منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند تا پایان خرداد ماه ممنوع است

شأن نماز جمعه مطالبه‌گری و بیان مطالبات مردم است

دو کشته و ۲ زخمی در تصادف ساعاتی قبل جاده نهاوند_ فیروزان

سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

  • کد خبر : 12712

صدای نهاوند:
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در حال حاضر بیش از 19 هزار هکتار از اراضی نهاوند مستعد آبیاری مکانیزه هستند که تاکنون نزدیک به 10 هزار هکتار آن اجرایی شده است.

به گزارش صدای نهاوند، احمد باقری با بیان اینکه شهرستان نهاوند برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار فراتر از تعهد سالانه عمل کرده افزود: میزان تعهد در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار در سال جاری یک هزار و ۵۳۵ هکتار بود که با پیگیری های صورت گرفته و همکاری کشاورزان منطقه در ۱۱ ماهه امسال سه هزار و ۵۵۴ هکتار از مزارع شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این سیستم ها ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به صورت بلاعوض هزینه شده افزود: در این راستا ۸۳۲ هکتاراز مزارع به شیوه آبیاری بارانی ، ۵۳۹ هکتار به صورت آبیاری قطره ای، ۲۸۷ هکتارآبیاری نواری و یک هزار و ۸۹۶ هکتار نیز به صورت آبیاری کم فشاردر آمده اند که با اجرای این طرح ها با ۲۲۸ درصد پیشرفت نسبت به تعهد رتبه برتر استان را کسب کرده است.
باقری اظهار کرد: یکی از عوامل کم آبی کشور مصرف آب شیرین در مزارع کشاورزی است به گونه ای که ۹۰ درصد آب موجود برای آبیاری مزارع کشاورزی مصرف می شود که البته حجم بالایی از آن در روش های سنتی آبیاری از دسترس خارج شده و به هدر می رود.

وی افزود: با توجه به نتایج مثبت اجرای سیستم های آبیاری مکانیزه در حال حاضر این طرح در شهر گیان و روستاهای ازنهری، زرامین، حسین آباد چولک، وهمان ، عبدالملکی، لیلی یادگار، عسگرآباد ، عنبر قنبر و بسیاری از روستاهای دیگر در دست برنامه ریزی و اقدام است که با تخصیص اعتبارات لازم این طرح در سال آینده تداوم دارد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش