سال گذشته بیش از ۳۸ هزارتن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر شهری نهاوند اجرا شد

جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

  • کد خبر : 1206

صدای نهاوند:

دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان همدان برای ثبت نام از کاندیداهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم را دارند.

به گزارش صدای نهاوند، ابوالقاسم الماسی با بیان اینکه همه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارند اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی نیز طبق برنامه زمانبندی با اعلام وزارت کشور در استان همدان تشکیل می‌شود.

وی افزود: ثبت نام از کاندایداهای مجلس خبرگان رهبری از ۲۶ آذر شروع و تا دوم دی ماه ادامه می‌یابد و برنامه زمانبندی انتخابات خبرگان رهبری ۷۷ روز است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان با اشاره به اینکه ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر شروع و تا چهارم دی ماه ادامه دارد تصریح کرد: برنامه زمانبدی انتخابات مجلس شورای ۷۰ روز است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی انتخابات اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی ویژه فرمانداران و بخشداران برگزار شده و برای نمایندگان فرمانداران، اعضای شعب انتخابات و کارشناسان فناوری اطلاعات نیز برگزار می‌شود.

الماسی بیان کرد: جلسات توجیهی نیز با نیروی انتظامی در راستای انتقال وظایف و هماهنگی بیشتر با ستاد انتخابات برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: جلسات توجیهی نیز با کاندیداها و مسئولان ستاد انتخاباتی آنها خواهیم داشت و در این جلسات دستورالعمل‌ها و موارد قانونی را به آنان اعلام می‌کنیم.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان افزود: با چاپخانه‌داران نیز جلسه توجیهی برگزار می‌شود تا نحوه چاپ و نشر بسته‌های تبلیغاتی را براساس قوانین انجام دهند.

وی به موضوع انتخابات الکترونیکی نیز پرداخت و گفت: در حال حاضر وزارت کشور به ستاد انتخابات استان همدان برگزاری الکترونیکی انتخابات را اعلام نکرده، اما ستاد انتخابات کشور در حال رایزنی با شورای نگهبان است که بحث برگزاری الکترونیکی انتخابات را در سطح گسترده‌تری انجام دهد و در هر صورتی این مهم نیازمند ملزومات خاص خود و هماهنگی با شورای نگهبان است.

الماسی با اشاره به اینکه برخورد با موارد تخلف در تبلیغات زود هنگام با قوه قضائیه است تصریح کرد: موارد مختلفی درباره تبلغیات زود هنگام مطرح شده اما مورد حادی که نیازمند برخورد قضائی باشد در سطح استان همدان گزارش نشده است.

وی افزود: طبق قانون کاندیداها قبل از موعد مقرر نمی توانند به صورت علنی و به عنوان کاندیدا تبلیغات کنند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد خلاف قانون است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: اگر کاندیداهای احتمالی در جلساتی حضور یابند و صحبت کنند اما به عنوان کاندیدا مطرح نشوند قانون در این باره سخت گیری نکرده است.

وی در خصوص تعداد واجدین شرایط اخذ رأی در سطح استان همدان بیان کرد: هنوز مراجع قانونی که مرکز آمار و ثبت احوال هستند این آمار را به ستاد انتخابات اعلام نکرده‌اند.

الماسی عنوان کرد: تعداد شعبات اخذ رأی برای هر دو انتخابات نیز بعد از تشکیل هیئت‌های اجرای مشخص می‌شود چراکه تعیین تعداد شعبات اخذ رأی جزو وظایف هیئت‌های اجرایی است.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش