سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1171

صدای نهاوند:

عبرت نیوز: ‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیماری آنفولانزا به شهرهای، همدان، ملایر و اسدآباد رسیده است.

دکتر حسین عرفانی در گفتگو با پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: تا روز سه شنبه ۱۷ آذرماه سال جاری هشت مورد بیماری آنفولانزا در استان همدان گزارش شده بود که از این تعداد، ۵ مورد در همدان، دو مورد در ملایر و یک مورد در اسدآباد بوده است.

عرفانی گفت: از  هشت مورد کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند هفت مورد از نوع تیپ  H1N1 بوده و یک مورد هم تیپ B بوده است. و پنج نفر از بیماران زائرین کربلا بوده اند.

وی افزود: روز سه شنبه ۸ مورد دیگر بیماری آنفولانزا در سطح استان همدان  مثبت اعلام شده که هر هشت مورد از نوع تیپ H1N1 بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون در سطح استان همدان در موارد مثبت اعلام شده  آنفولانزا،  هیچ مورد فوتی وجود نداشته است گفت: بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری توسط مردم است.

دکتر حسین عرفانی با تاکید بر اینکه  امسال ویروس جدیدی وجود ندارد و آنفلوانزا امری عادی است، گفت: هر سال در فصل پاییز و آغاز فصل زمستان ما با تعداد زیادی از مردم مواجه می شویم که به بیماری آنفولانزا مبتلا می شوند اما موردی که امسال این بیماری را حساس کرده است یک نوع جهش ژنی در نوع H1N1  است که  بیماری زای این ویروس را تشدید کرده است.

عرفانی افزود: توصیه ما به مردم استان همدان این است، در بعد پیشگیری افرادی که مریض هستند کاری کنند که این بیماری به دیگران انتقال پیدا نکند و از حضور در تجمعات و مراکز عمومی خودداری کنند.

وی ادامه داد: افراد بیماری در هنگام عطسه و صرفه جلوی دهان خود را گرفته و حتما از ماسک استفاده نمایند و تا پایان دوره درمان سه تا پنج روزه از منزل خارج نشوند  و از مایعات گرم استفاده کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:  اگر با این کارهاو اقدامات و بعد از پنج روز بیماری بهبود نداشت و تشدید شد افراد بیمار حتما به پزشک مراجعه کنند و به توصیه های همکاران  پزشکی که کاملا آموزش دیده اند،  عمل کنند .

دکتر حسین عرفانی در ادامه گفت: به مردمی که سالم هستند و به این بیماری مبتلا نشده اند، شستشوی مدوام دستها با آب و صابون به مدت ۱۵ ثانیه، استفاده از لباس مناسب نه گرم و نه سرد، عدم ارتباط با افراد مریض، استفاده از ترکیبات ویتامین(ث) مانند مرکبات کیوی، پرتقال و گوجه فرنگی، ورزش در هوای آزاد جهت بالا بردن مقاومت بدن و استفاده از آب نمک  برای شتشوی بینی و گلو شبها قبل از خواب توصیه می شود.

عرفانی افزود: استفاده از  واکسن برای افراد در معرض خطر  که مقاومت بدن آنها ضعیف است، شامل افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار در زمان سه ماهه دوم و سوم و کودکان زیر پنج سال با دستور و نسخه پزشک  توصیه می شود.

وی افزود: ما هیچ گونه توصیه و درخواستی مبنی بر تعطیلی مدارس  استان بعلت بیماری آنفولانزا نداشته ایم  و تاکید کرده ایم مراکز آموزشی به بهانه آنفولانزا نباید تعطیل شوند چون منطقی نیست و جایگاعلمی هم ندارد  اما اعلام کرده ایم اگر در کلاسی یک و یا چند دانش آموز به این بیماری مبتلا شدند با تشخیص پزشک می توانند در منزل بمانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا نوعی بیماری حاد ویروسی دستگاه تنفس فوقانی است، گفت: شروع تب ناگهانی و بالا از علایم مشخصه ابتلا به آنفلوانزا است به طوری که بیمار ساعت و دقیقه بروز بیماری را دقیقا به خاطر دارد که پس از آن درد بدن، رخوت و سستی، تب بالا، گلو درد، سرفه و گاه عطسه نیز در این بیماران مشاهده می شود.

telegram-channel

 

 

 

 

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش