سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 11490

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان :

مبارزه با کرم خراط با استفاده از هورمون‌های اختلال در جفت‌گیری

صدای نهاوند:
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به مبارزه با آفت کرم خراط با استفاده از هورمون‌های اختلال در جفت‌گیری گفت: سرمای بی‌سابقه آذرماه سال گذشته مهمترین عامل وجود «کرم خراط» است.

به گزارش صدای نهاوند، حجت‌اله شهبازی اظهار کرد: سال گذشته در روز پنجم آذرماه دمای هوا به شدت کاهش یافت به طوریکه در چند سال گذشته‌اش بی‌سابقه بود و این کاهش دما موجب تضعیف درختان گردو و وجود کرم خراط شده است.

وی تصریح کرد: وقتی سرمای شدید هوا به درختان نفوذ می‌کند موجب تضعیف آنها شده و در فصول بهار و تابستان در درختان رخ‌نمایی می‌کند.

شهبازی با اشاره به اینکه با تضعیف درختان انواع آفت‌ها و بیماری‌ها به آن حمله می‌کند که کرم خراط از نمونه‌های آن است، کرم خراط را آفت ثانویه عنوان و خاطرنشان کرد: مبارزه با این آفت مدیریت صحیح بر درخت و باغ را می‌طلبد.

استفاده از هورمون‌های اختلال در جفت‌گیری

وی با بیان اینکه استفاده از هورمون‌های اختلال در جفت‌گیری از راه‌های مبارزه با کرم خراط است، تصریح کرد: کنترل مکانیکی، قطع سرشاخه، تغذیه و آبیاری درختان و سمپاشی از جمله راه‌های دفع این آفت است.

شهبازی یادآور شد: راهکارهای دفع آفت مربوط به باغداران است که باید برای درختانشان انجام دهند و سازمان جهادکشاورزی هم توصیه‌های لازم را در اختیار آنها قرار داده است.

وی درباره مدت‌زمان لازم برای دفع کرم خراط اعلام کرد: اقدامات مبارزه و راهکارهای ارائه شده باید برای دو سال پیاپی صورت گیرد./ایسنا

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش