سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10958

صدای نهاوند:
خبرنگاران عضو بسیج رسانه شهرستان نهاوند به همراه خانواده های خود روز شنبه از مجموعه گردشگری و توریستی غار علیصدر کبودر آهنگ و گنجنامه همدان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، جمعی از خبرنگاران عضو بسیج نهاوند به همراه خانواده های خود و فرماندار شهرستان نهاوند روز شنبه از دو مجموعه توریستی و گردشگری غارعلیصدر و گنجنامه همدان دیدار کردند.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر کبودرآهنگ در این بازدید در جمع خبرنگاران نهاوند اظهار داشت: غار علیصدر کبودرآهنگ به عنوان بزرگترین غار آبی جهان دارای قابلیت قایقرانی بوده و سالانه علاقمندان بسیاری از داخل و خارج از کشور برای مشاهده زیبایی‎های طبیعت همدان به این منطقه مسافرت می کنند.

حمیدرضا یاری گفت: به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فرد این غار، زمین شناسان لقب “غار زنده” را به آن داده‌اند چراکه هیچ گونه گاز سمی در آن یافت نمی‌شود و جریان هوایی که در آن وجود دارد از تنگی نفس جلوگیری می‌کند. همچنین به علت عدم وجود نور خورشید هیچگونه حیات جانوری در این غار دیده نمی‌شود. 

یاری افزود: آنچه غار علی صدر را از سایر غارهای آبی جهان متمایز می‌کند، سهولت استفاده از کانال‌های آبی درون آن است که به سبب وسعت غار به ‌راحتی می‌توان در آن طی مسیر کرده و با قایق‌های معمولی از درون آنها گذشت.

وی بیان داشت: سال‌ گذشته مسیر جدیدی در غار علیصدر بازگشایی شده و با نام هزار قندیل برای بازدید مسافران و گردشگران در نظر گرفته شد که دارای قندیل‌های بسیاری است و مسافران می‎توانند بعد دیگری از زیبایی‎های این غار را از این طریق ببینند.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر  اظهار داشت: غار علیصدر به دو غار سراب و سوباشی متصل است که با هر کدام به ترتیب ۷ و ۱۱ کیلومتر فاصله دارد، هم‌اکنون ۱۴ کیلومتر از طول غار علی صدر شناسایی شده که در چهار کیلومتر آن می‌توان قایقرانی کرد.

حمیدرضا یاری با اشاره به بازدید خبرنگاران عضو بسیج رسانه نهاوند به همراه فرماندار و خانواده هایشان از غار علیصدر افزود: این کار با رویکردی فرهنگی و گردشگری در سطح استان انجام شد تا اصحاب رسانه شهرستان نهاوند با جاذبه های طبیعی این غار زیبا آشنا شوند.

مدیر عامل دهکده گنجنامه همدان نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران عضو بسیج رسانه شهرستان نهاوند گفت: دهکده گنجنامه بعد از طی کردن یک دوره سخت گذر و توسعه بخشی عمرانی و زیرساختی امروز وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شده که دوره بهره برداری نام دارد.

وی گفت: دهکده گنجنامه امروز نگین درخشان الوند لقب گرفته واین مهم باهمکاری و همدلی تمامی همکاران ما درمجموعه شکل گرفته است.

مدیر عامل گنجنامه  به نقش موثر رسانه های در توسعه صنعت گردشگری استان اشاره کرد و بیان کرد: رسانه و قلم به دستان حوزه گردشگری قطعا یاوران اصلی این صنعت برای رسیدن به کمال به شمار می روند که انتظار میرود با نگاهی دلسوزانه در جهت رشد این صنعت دراستان همدان بیش از پیش همت گمارند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش