سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10332

صدای نهاوند:
اولین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان نهاوند در سال جدید آنقدر پر حاشیه و پر خبر بود که تا چند روز می توان در مورد آن به شرح و تفسیر پرداخت.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، اولین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان نهاوند در سال جاری در شرایطی برگزار شد که به جرات می توان گفت این شورا به پرحاشیه ترین جلسه شهرستان در سالهای اخیر تبدیل شده است.

جلسه صبح روز یک شنبه ۲۸ خرداد حاشیه های داشت که اولین آن که دیگر تبدیل به یک مساله عادی و تکراری شده است، اجرایی نشدن این مصوبات توسط شهرداری به دلایل و بهانه های مختلف است، مصوباتی که ماهها از تصویب آن در جلسات مختلف شورای ترافیک می گذرد اما افسوس از اجرایی شدن.

همین موضوع کافی بود تا رئیس راهنمایی و رانندگی نهاوند با اعلام ناامیدی از برگزاری این جلسات سخنان خود را اینگونه آغاز کند:متأسفانه مصوبات جلسات شورای ترافیک شهرستان نهاوند اجرایی نمی‌شوند و من از برگزاری این جلسات ناامید شده‌ام زیرا تا‌کنون مصوباتی که برای رفع نقاط حادثه‌خیز این شهرستان مصوب شده‌اند هیچ کدام اجرایی نشده‌اند.

فرشید کرمی افزود: در سه سالی که من در شهرستان نهاوند مشغول به کار هستم متأسفانه هیچ اقدامی برای رفع ترافیک و در زمینه اصلاح شهر صورت نگرفته است و این جلسات نیز نتیجه‌ای نداشته‌اند.

اما مصوباتی بر زمین مانده ای که مورد اعتراض حاضرین در جلسه از جمله خبرنگار صدای نهاوند هم بود یکی و دوتا نبودند، بسته شدن کلیه کریدورها و نصب سرعت‌کاه در بلوار سیدالشهداء نهاوند که از میدان ۱۷ شهریور به طرف ترمینال قدیم قرار دارد، تعریض و اصلاح دو دور برگردان بلوار شاهد که از میدان بسیج به سمت شاطر آباد قرار دارد، اصلاح ورودی نهاوند از جاده دهنوسفلی که جاده دسترسی سراب گیان نیز می باشد و طرح اصلاح چهار راه داد سرا، خیابان رسالت و شهید بهشتی و نصب چراغ فرماندهی در این مکان‌ها، نصب سه دستگاه GPS توسط شهرداری در نقاط مختلف، اصلاح ورودی شهر گیان و غیره بود که این مصوبات نیز اجرایی نشده بودند.

رئیس پلیس راه شهرستان نهاوند هم در این جلسه اعتراض خود را از اجرایی نشدن مصوبات شورای ترافیک کتمان نکرد و گفت: 

متأسفانه پروژه پل روگذر در روستای کفراش، بحث اتمام پروژه آورزمان، اصلاح نقاط حادثه خیز برزول فارسبان و برزول گیان که از نقاط حادثه‌خیز شهرستان هستند هیچ کدام اجرایی و به اتمام نرسیده‌اند.

وی عنوان کرد: ما چندین بار مکاتباتی در خصوص این پروژه‌ها و مشکلات آنها با اداره راه و شهرسازی انجام داده‌ایم که متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

بعد از این بحث ها نوبت به معاون فرماندار نهاوند رسید تا در جمع بندی مطالب مطرح شده در این جلسهبا اشاره محور فارسبان  برزول و نصب سرعت گیرهای متعدد در این مسیر اعلام کند: محور فارسبان  برزول که طول آن ۱۲ کیلومتر است یکی از محورهای حادثه خیز شهرستان است که باید برای حل مشکلات این محور چاره‌ای اساسی اندیشیده شود و باید این نقطه حادثه خیز و سایر نقاط حادثه خیز شهرستان شناسایی شوند و در قالب مصوبات مدیریت بحران استان مطرح و پیگیری شوند.

سید رضا سلامتی تصریح کرد: مصوبه پل روگذر روستای کفراج نیز باید کنسل شود زیرا پل روگذر برای رفع مشکل این منطقه جوابگو نیست و این پل غیر استاندار و کارشناسی نشده است.

وی بیان کرد: اجرای مصوبات جلسه گذشته باید به عنوان اولویت اول در دستور کار شورای ترافیک شهرستان قرار بگیرند.

سلامتی افزود: مصوباتی که در جلسات شورای ترافیک مصوب می‌شوند باید به روال قانونی اجرا شوند و نباید این مصوبه‌ها را به بهانه‌های‌ مختلف از جمله اعتراض مردم به اجرای این مصوبه‌ها به اتمام نرسانیم.
وی به اصلاح سه راهی جاده سراب گیان اشاره کرد و اظهار داشت: در سه راهی سراب گیان سه کیلومتر محور داریم که این محور  به عنوان یک محور مهم گردشگری دارای مشکلات زیادی است که متأسفانه کسی متولی آن نیست و ادارات شهرستان نیز زیر بار آن نمی‌روند.

معاون فرمانداری نهاوند عنوان کرد: اصلاح جاده سراب گیان و مشکلات آن باید از محل درآمد‌های این سراب تأمین اعتبار شود و با هاهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و با نظارت پلیس راه شهرستان در دستور کار قرار بگیرد.

بازگشایی ترمینال قدیم موضوع بحث معاون فرماندار و مسئول دفتر نماینده مردم نهاوند

در ادامه این جلسه معاون فرماندار به بازگشایی غیر قانونی و بدون مجوز ترمینال قدیم پرداخت و گفت: ترمینال قدیم نهاوند تا صدور مجوز و انجام تشریفات قانونی باید تعطیل بماند و هیچ نوع اغماضی در این خصوص پذیرفته نمی‌شود و شهرداری نیز که پیش از این به‌صورت غیر قانونی اقدام به بازگشایی این ترمینال کرده، موظف است ترمینال را تعطیل و هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف مکان فوق و واگذاری آن به‌صورت قانونی به متقاضیان اقدام نماید.

وی تاکید کرد: تا زمان تعیین تکلیف قانونی ترمینال قدیم، علی رغم برخی چالش‌ها، ترمینال جدید به‌عنوان تنها ترمینال رسمی فعال است.

سلامتی تاکید کرد، یک ترمینال برای شهر نهاوند کافی نیست و نهاوند نیز مانند سایر شهرها باید از وجود چند ترمینال استاندارد با داشتن حداقل های لازم بهره مند باشد.

وی گفت: ما می توانیم از فرد و یا ارگانی که به صورت غیر قانونی ترمینال قدیم را بازگشایی کرده است شکایت کنیم، این ترمینال پروانه و مجوز ندارد و کاربری آن تغییر کرده است اگر در این ترمینال حادثه و اتفاقی رخ بدهد چه کسی مسئولیت آن را برعهده می گیرد اعلام کند؟

معاون فرماندار نهاوند با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند فصل الخطاب همه مسائل باید قانون باشد گفت: این اقدام وجاهت قانونی ندارد وتااخد مجوز قانونی مبنی براستفاده ازترمینال قدیم بایستی این ترمینال بسته شود.

واکنش مسئول دفتر نماینده مردم نهاوند به سخنان معاون فرماندار

احتشام احمدوند در این جلسه به سخنان معاون فرماندار در مورد بسته شدن ترمینال قدیم اعتراض کرد تا حاشیه های جلسه شورای ترافیک نهاوند کامل شود.

احمدوند گفت: آنچه نماینده مردم نهاوند و دفتر ایشان در مورد بازگشایی ترمینال قدیم پیگیری می کنند، مطالبه عمومی مردم است.

وی گفت: عموم مردم مخصوصا رانندگان خودروهای مسافر بری برون شهری رضایت عمومی از ترمینال جدید را به واسطه مشکلاتش ندارند و رانندگان بارها با مراجعه حضوری به نماینده و مکاتبات مختلف اعلام کرده اند، ترمینال جدید نهاوند باعث شده است مسافر برهای شخصی مسافران شهرهای مختلف را با پایین ترین قیمت جابه جا کنند که این موضوع باعث ضرر و زیان مسافر برهای قانونی شده است.

مسئول دفتر نماینده افزود: چرا شهرداری نهاوند مجوز فعال شدن ترمینال قدیم نهاوند را صادر نمی کند و چرا فرمانداری از شهرداری و شورای شهر نمی خواهد سریعتر این مشکل را برطرف کنند.

احشام احمدوند با اشاره به اینکه بستن مجدد این ترمینال راه حل درستی نیست و بازهم نارضایتی مردم و رانندگان را به همراه دارد گفت: فرمانداری بعنوان نماینده دولت و مسئول اجرایی کمک کند تا شورای شهر و شهرداری هر چه سریعتر مشکلات و کمبودهای ترمینال قدیم را برطرف کند تا این ترمینال هم مانند ترمینال جدید به صورت قانونی به ادامه فعالیت خود ادامه دهد.

احمدوند افزود: همه کارشناسان و مسئولان قبول کرده اند که جانمایی ترمینال جدید نهاوند اشتباه بوده است و در چند سالی هم که این ترمینال مورد بهره برداری قرار گرفته است نه تنها نظارت کافی و کنترل منظمی برای حمل و نقل مسافران انجام نشد بلکه ضعف مدیریت در نحو خدمت رسانی به مردم موجب اعتراض و شکایت شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. آشنا گفت:

    نتیجه سر هم بندی و بی برنامگی همین میشود .خیلی از کارهای این شهرستان کارشناسی نشده است .نمونه بارز آن ساختمان جدید دادگستری در ورودی شهرک شهید حیدری جایی که تمامی مسافران و حتی مردم مخصوصا نوجوان و جوانانمون که از این مسیر تردد می کنند علاوه بر جنبه های روحی و روانی که بهمراه دارد باعث تشویق جوانان به بزهکاری هم شده چند روز پیش جلو دادگستری چندین نفر به خاطر رسیدگی جهت شکایتشان درگیر شده بودند ومت خود شاهد بودم که نوجوانان و جوانان شاهد این درگیری و نزاع بودند .این یک قسمت قضیه بود و اما مورد دوم بار ترافیکی که به شهرک شهید حیدری وارد میکند به دلیل نبود ساختار منظم و نبود پارکینگ جهت دادگستری و به خاطر رفاه حال ارباب رجوع و نیز نزدیکی آن به میدان سید الشهدا از سوی دیگر .تو را به خدا دادگستری را از این محل به مکان سابقش برگردانید ترمینال پیشکش

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش