جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 10146

صدای نهاوند:
معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استانها گفت: با توجه برگزاری انتخابات در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال جاری؛ 29 خردادماه شروع به کار شوراهای اسلامی شهر روستا خواهد بود.


به گزارش صدای نهاوند، فرهاد سلاسل جزئیات طرح اصلاح موادی ازقانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که سال گذشته درمجلس شورای اسلامی مصوب شد را تشریح کرد.

فرهاد سلاسل معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استانها طی گفت و گوئی با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها جزئیات طرح اصلاح موادی ازقانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را که در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شد را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس این طرح شروع به کار شوراهای اسلامی یک ماه پس از برگزاری انتخاب شوراهای اسلامی شهر وروستا مشخص شد و با این توضیح می توان گفت” با توجه برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه امسال؛ ۲۹ خردادماه شروع به کار شوراهای اسلامی شهر روستا خواهد بود.

معاون حقوقی و امورمجلس شورای عالی استانها با اشاره به ماده ۲ طرح مذکور تصریح کرد: در این طرح مقرر شد” برای شهرهایی که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارند ۲ نفر وبرای شهرتهران ۳ نفر درشورای شهرستان عضویت داشته باشند.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص از شهرداری ها تاکید کرد: طبق ماده ۱۹ طرح مذکور؛ چنانچه حداقل یک سوم از اعضای شوراهای اسلامی شهر وروستا در هریک از امورمربوط به وظایف شهرداری، سازمان ها و شرکت های وابسته را لازم بداند، می توانند تقاضای خود را به صورت کتبی به رئیس شورای شهر تسلیم نموده و بایستی رئیس شورا نیز آن را به کمیسیون تخصصی ذی ربط ارجاع دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استانها با بیان اینکه یک بند به ماده ۷۸ مکرر قانون شوراها اضافه شد گفت: براساس این طرح نظارت بر بودجه سالانه سازمان همیاری ها و شهرداری ها و همچنین اصلاح، تتمیم و تفریغ آن پس از تهیه و تائید شورای سازمان مذکور برای تصویب به شورای اسلامی استان ارسال می شود.

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش