- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

به گزارش صدای نهاوند، رژیم صهیونیستی در تجاوز جدید خود، غروب امروز به ساختمان کنسولگری ایران در منطقه المزه حمله کرد.

بیانیه وزارت دفاع سوریه

به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

سفیر ایران: پاسخ قاطع خواهیم داد

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق گفت: «این ساختمان با جنگنده‌های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم.»

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جرم و جنایت‌های زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است، اضافه کرد: «بعد از این همه جنایت در ۶ ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد. شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.»

اکبری تصریح کرد: «تاکنون اواربرداری کامل انجام نشده و بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعداً منتشر خواهد شد. دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلاً نمی‌توانیم اسامی را اعلام کنیم.»

شهادت سردار سپاه قدس

با وجود عدم اعلام اسامی شهدا از سوی سفیر ایران المیادین نوشت که سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس در حمله هوایی ساعتی پیش صهیونیست‌ها به دمشق به شهادت رسیده است. برخی رسانه‌ها نیز از شهادت «سردار محمدهادی حاجی رحیمی» معاون سردار زاهدی در این حمله خبر داده اند.