- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

همایش پیشگیری از خشونت های خانوادگی در نهاوند برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند نماینده مردم نهاوند در این مراسم ضمن گرامیداشت و تبریک ایام مبارک دهه فجر و ۳۸ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه می دانیم در روزهای قبل از انقلاب از لحاظ سیاسی و اجتماعی با توجه به اینکه یک حکومت ظالم و مستبد حکمرانی می کرد، شرایط خوبی نبود بنابراین ملت با هدایت پیامبرگونه امام راحل(ره) به پیروزی رسید و سرآغاز خدمات زیادی به مردم شد.

حسن بهرام نیا بیان داشت: انقلاب اسلامی ، آغاز حرکتی دوباره برای ملتی آزاد به صورت قطبی جدا ازسایر قطب های جهان با محوریت اسلام و روحانیت و اراده توده های ملت بود.

بهرام نیا افزود:  ایام مبارک دهه فجر فرصت مناسبی برای بازگو کردن دستاوردهای نظام و ایجاد روحیه نشاط در بین مردم است که انقلاب عزت ، اعتبار ، آبرو ، شرف و حریت و آزادگی داد اگر کسی در راستای آرمان های امام و شهدا حرکت کند در واقع دفاع از موجودیت خود است ، انقلاب بر ما منت دارد و ما بر کسی منت نداریم .

وی ادامه داد: به خاطر اینکه در محلات مختلف نهاوند آموزش‌های پیشگیری ازخشونت ارائه شود، لازم است اساتیدی توانمند در این زمینه تربیت شود که برنامه‌های تاثیر‌گذاری را در رابطه با خشونت ارائه کند.

نماینده مردم نهاوند علل وعوامل مشاهده خشونت را عدم آگاهی جوانان از نحوه استفاده از گوشی‌های همراه و ماهواره و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: برای استفاده صحیح از این وسایل نیاز است، آموزش‌های لازم دراین مورد به خانواده‌ها ارائه شود.

فرماندار نهاوند هم در این مراسم گفت: خداوند متعال به همه استعداد داده اما ممکن است شرایط افراد متفاوت باشد و مشکلات و کاستی هایی از هر نظر در زندگی آنها باشد بنابراین نباید اینها مانع تلاش و همت بالای این افراد شود و ما هم باید کوشش کنیم در حد ممکن باری از روی دوش زندگی آنها برداریم تا منجر به بروز آسیب های اجتماعیوحشتناک نباشد.

کریم حمیدوند اظهار داشت: خانواده‌ها در کاهش پیشگیری از خشونت خانگی تاثیر بسیار بالایی دارند و پدر و مادرها در کنار آموزش‌های تفریحی و ورزشی باید به فرزندان خود مهارت‌های زندگی مشترک، پیشگیری از اعتیاد و از همه مهم‌تر مهارت  نه گفتن را به آنها بیاموزند.

حمیدوند با بیان اینکه نهاوند از نظر میزان خشونت خانگی نسبت به سایر شهرستان های کشور در وضعیت بهتری قرار دارد ولی با این همه علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.افزود: باید از نظرات و مقالات علمی و پژوهشی روانشناسان ، جامعه شناسان و صاحب نظران در این زمینه بهره  برد تا آمار خشونت خانگی به حداقل ممکن برسد.