- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

سرمای منفی ۱۷ درجه برای استان همدان در راه است

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، علیمردان طالبی افزود: هفته آینده دمای هوای استان همدان به شدت سرد شده و شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.
وی بیان کرد: به منظور آمادگی برای رویارویی با هرگونه بحرانی از ۲ ماه پیش جلسه لازم برگزار و توصیه ها و هشدارهای اساسی به نهادهای مسئول داده شده است.
وی اضافه کرد: نهادهای عضو ستاد بحران استان از آمادگی لازم برخوردار بوده و به جهاد کشاورزی برای پیشگیری از سرمازدگی به گلخانه ها هشدارهای لازم داده شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: کمیته اضطرار شرایط جوی خاص تشکیل شده و وظیفه اعلام تعطیلی مدارس نیز به این کمیته واگذار شده است.
طالبی افزود: جدولی با مولفه های مختلف به منظور تعطیل کردن مدارس مقاطع مختلف، تعطیلی ادارات و نهادهای دولتی و قطع گاز واحدهای تولیدی پیش بینی شده که بر اساس مولفه های نظیر میزان گرد و غبار، شرایط جوی خاص، برودت هوا، سرعت باد و ارتفاع برف تصمیم گیری می شود.
وی با تاکید بر اینکه تامین گاز مصرفی واحدهای مسکونی در اولویت قرار دارد اضافه کرد: به تمامی واحدهای صنعتی، مراکز نظامی، بیمارستانها، مدارس و مراکز علمی و نیروگاه برای تامین سوخت جایگزین به منظور استفاده از آن در زمان اضطرار به خصوص برودت هوا و قطع شدن گاز این مراکز، تاکید شده است.
وی بیان کرد: مراکز توزیع گاز مایع این استان نیز ملزم به ذخیره گاز برای استفاده در شرایط ضروری شده اند.