- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شهید حیدری امام جمعه و نماینده مردم نهاوند تنها شهید حادثه هفت تیر در استان همدان و غرب کشور استبود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت شهدای خدمت و شهدای هفتم تیر اظهار داشت: آیت الله حیدری از شهدای شاخص واقعه هفتم تیر بود و از شاگردان امام خمینی(ره) بود که شهادت او لطمه بزرگی به کشور وارد کرد.

امام جمعه نهاوند گفت: شهدای هفتم تیرماه و در رأس آنان شهید بهشتی با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و امروز ما باید میراث آنان را حفظ کنیم.

وی افزود : شهید حیدری تنها شهید حادثه هفت تیر در استان و شهرستان نهاوند حتی غرب کشور بود که وجود این شهید عزیز یک امتیاز ویژه برای شهرستان نهاوند استو باید یک مراسم در خور شآن این شهید و شهدای هفتم تیر و شهدای خدمت برگزار شود.

حجت الاسلام مغیثی در ادامه سخنان خود بیان داشت: فلسفه ی بعثت انبیاء تا انتها، حضرت آدم تا حضرت خاتم (ص) این بوده است که مردم را به صراط مستقیم دعوت کنند که صراط مستقیم معرفت خدای واحد ، معرفت الله، توحید، لا اله الى الله است.

وی افزود: اگر بشریت این ندای انبیاء را می شنید و دست از شرک و بت پرستی و بت های انسانی بر می داشت، نتیجه ی دنیوی اش این بود که بشریت زیر چتر توحید یکدست و متحد و منسجم شود، جنگ و ظلم و ستم، این همه نامردی و ناجوانمرادی نخواهد بود و در نهایت بهشت و رضایت و سعادت ابدی نصیب همه می شد، اما شیاطین نگذاشتند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه مهمترین رسالت نظام جمهوری اسلامی این است که جامعه ی ما شناخت خدای واحد به کل جهانیان است،اظهار داشت : مهمترین رسالت نظام جمهوری اسلامی این است که جامعه ی ما راه مخصوصاً شیعیان اهل بیت، کل مسلمانان و بشریت را متوجه به این نکته کند که بناست همه خدای واحد را بشناسند و عبادت کند و ولایت و سرپرستی خدا، پیامبر و امام زمان را پذیرند و کار نظام جمهوری اسلامی دعوت به این سمت و سوست.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت : رسالت جمهوری اسلامی این است که این صراط مستقیم را جا بیندازد، مردم را به این صراط مستقیم دعوت کند و ولایت امیر المومنین، ولایت امام زمان (عج) خط اصلی این صراط مستقیم است که اگر بشریت در این راه قرار بگیرند اما به ولایت اهل بیت نرسد، اهل جهنم و بی راهه است و در جاده ای اصلی گام بر نمی دارد.