- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

به عشق ایران حال مردم را خوب کنیم/حماسه ای برای تبلور وحدت

به گزارش خبرنگار صدای نهاوندُ همشهریان، دوستان و آشنایانی که این روزها در ستادهای انتخاباتی پزشکیان، جلیلی و قالیباف می بینیم، دلسوزانی فهیم هستند که بارها آنها را در کنار هم دیده ایم، دست در دست هم و شانه به شانه یکدیگر برای توسعه ایران و نهاوند، برای حل مشکلات و برای ایجاد شور و شوق و مشارکت حداکثری ، آنها نیامده اندبه هم بتازند و یکدیگر را به فلان و بهمان چیز متهم کنند، بلکه آمده اند تا با جمع شدن دور یکدیگر بساط انتخابات و همدلی سیاسی را پهن کنند، آن هم فقط با یک هدف،‌ با هدف داشتن یک ایران قوی و آباد.

این حس همدلی حالا مثل نور خورشید فارغ از این که به چه کسی و چه چیزی می‌تابد در حال گرم کردن فضای جامعه برای برگزاری یک انتخابات پرشور و حماسه انگیز است.

یادمان باشد سرمایه اجتماعی آسان به دست نمی‌آید اما این سرمایه اکنون در دسترس هست، خیلی هم قوی و چشمگیر، مردمی که احساس مسؤولیت سیاسی کردند باز هم به صحنه می آیند، گرچه مشکلات فراوان دارند و رای خواهند داد تا همان‌طور که به آنها توصیه شد راه‌حل مشکلاتشان را درصندوق‌های رای بجویند.

درعوض انتظار دارند همان‌طور که وعده داده می شود به مشکلاتشان رسیدگی شود و این بار مسؤولان احساس مسؤولیت کنند و تعهداتشان به ملت را از یاد نبرند.

مردم می‌خواهند زندگی کنند، راحت زندگی کنند. جامعه وفادار ایران دنبال صدای عقلانیتی می‌گردد که زخم‌هایش را مرهم بگذارد، شکاف‌های اجتماعی و سیاسی‌اش را عمیق‌تر نکند بلکه بهبود دهد، به علم و عقل احترام بگذارد، مردم را رو در روی هم قرار ندهد، صدای عقلانیت در روابط خارجی باشد، و با گفتار و کردارش اجازه دهد مردم کنار هم زیست مسالمت‌آمیز داشته باشند؛ و زندگی کنند، زندگی.

♦️ماهیت انتخابات یک ماهیت رقابتی است رقابت بستری است که در آن شرکت‌کنندگان سعی دارند ازسایر رقبا پیشی بگیرند. اینجاست که اخلاق گاهی ممکن است مورد خدشه قرار گرفته و منافع ملی را قربانی منافع جناحی کند.

اما فراموش نکنیم،

شکستن دل انسان، به عمد یا به سهو، شاید زحمت زیادی نداشته باشد اما ترمیم این چینی چند پاره و خرد شده، کار آسانی نخواهد بود، در روایات اسلامی هم برای دل پاک یک فرد مومن به اندازه خانه خدا حرمت قائل شده اند و شکستن دل انسان، گناهی است که با ابراز پشیمانی آمرزیده نمی شود بلکه باید رضایت فرد دل شکسته به طور کامل جلب شود.

عیب جویی، افشای اسرار، تکبر و تمسخر و با نام زشت خواندن دیگران از اسباب دل شکستن است و رد پایی که از خود در فضای حقیقی و مجازی بر جا می‌گذاریم نه در مجاز بلکه در عالم حقیقت، ماندگار است و در این دنیایی که با محاسبه و با هدف آفریده شده است، بی‌گمان نتایج و آثار رفتار و کردار خویش را خواهیم داد.

پس همه با هم در هر ستادی هستیم با همدلی، رفاقت و برادری اولا به مشارکت حداکثری کمک کنیم و دوم با جذب مردم و تشویق آنها برای شرکت در انتخابات برای پیروزی کاندیدای مورد نظر خود تلاش کنیم.