- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

ورود به منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند تا پایان خرداد ماه ممنوع است

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، گفت: به دلیل ایجاد و فراهم نمودن فضایی امن و ایمن برای وحوش ورود کلیه اشخاص تا پایان خرداد ماه سالجاری امکان پذیر نمی باشد.

قیاسی افزود: لذا شهروندانی که قصد صعود و حضور در منطقه مذکور را دارا می باشند شایسته است تا پایان فصل از حضور و صعود به ارتفاعات و سایر عرصه های منطقه، امتناع ورزند.

وی گفت: منطقه حفاظت‌شده ملوسان نهاوند در ۲۴ کیلومتری شمال شرقی شهر نهاوند قرار دارد و بیش از ۱۰ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه از سال ۷۳ به‌عنوان منطقه تیراندازی و شکارممنوع معرفی‌شده و پس از ۱۶ سال در سال ۸۹ به منطقه حفاظت‌شده ارتقاء سطح یافته است.

وی با بیان اینکه در این منطقه که دارای اقلیم بسیار مناسبی است گونه‌های مختلفی از جانوران وحشی و گیاهان وجود دارد که در غنای تنوع‌زیستی آن نقش مهمی ایفا می‌کنند، افزود: پوشش گیاهی منطقه دربرگیرنده ۱۵۲ گونه گیاهی اعم از ۱۳۸ گونه علفی، سه گونه درختی، ۹ گونه درختچه‌ای و ۱۲ گونه بوته‌ای است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند با اشاره به گونه‌های جانوری منطقه ملوسان، اضافه کرد: در ضمن در این منطقه ۲۵۳ گونه جانوری شامل پنج رده جانوری اعم از ۳۴ گونه پستاندار، ۱۶۴ گونه پرنده، ۳۴ گونه خزنده، چهار گونه دوزیست و ۱۷ گونه ماهی زیست می‌کنند.