- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شأن نماز جمعه مطالبه‌گری و بیان مطالبات مردم است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت الاسلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: موضوع غزه باعث شده جریان افکار عمومی دنیا بر ضد صهیونیست‌ها به راه بیفتد و اخباری که این روزها از وضعیت دانشگاه‌های آمریکا و اروپا منتشر می‌شود بی‌سابقه است.

امام جمعه نهاوند افزود: دانشجویان دنیا علیه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تظاهرات می‌کنند، کتک می‌خورند، دستگیر می‌شوند و از دانشگاه هم اخراج می‌شوند ولی دست از مبارزه بر نمی‌دارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گدشته دو نامه نوشت به دانشجویان اروپا و آمریکا و از آن‌ها خواست فریب رسانه‌های غربی را نخورند و الان می‌بینیم دانشجویان در برابر حادثه فلسطین و کشتار مردم غزه وجدان انسانی‌شان بیدار شده و باعث شده به میدان بیایند.

حجت الاسلام  مغیثی اظهار داشت: دانشجویان از حق دفاع می‌کنند و به بدترین شکل توسط پلیس آمریکا و اروپا که مدعی حقوق بشر هم هستند سرکوب و ضرب و شتم می‌شوند.

وی افزود: دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالمان روز به روز در دنیا در حال گسترش است و این خیلی پدیده مهم و جدیدی است.

امام جمعه نهاوند گفت: ماهیت ضد انسانی حکومت‌های غربی در حوادث اخیر مشخص شد و آن‌ها که بهانه حقوق زنان در کشور ما آشوب به پا کردند الان در مقابل این همه سرکوب و کتک زدن و دستگیری اساتید زن و دختران دانشجوی آمریکایی و اروپایی ساکت هستند و این اقدامات مایه شرم این حکومت‌ها است.

وی بیان داشت: این اقدامات سرکوبگرانه توسط مدعیان دموکراسی و حقوق بشر انجام می‌شود و وضعیت جدیدی است و واقعا باورش سخت است که مردم این‌گونه از مظلومان غزه حمایت کنند و خطرات این کار را نیز به جان بخرند.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: استعفای فرماندهان نظامی صهیونیست‌ها، تظاهرات جهانی بر علیه صهیونیست‌ها و محکومیت نتانیاهو علائمی است که نشان دهنده وضعیت جدیدی در دنیا است و انشاالله این حوادث زمینه‌ای برای نابودی ظلم و نظام سلطه باشد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی در تهران با حضور ۷۰ کشور اقدام خوبی بود که می‌تواند در آینده موثر باشد و موجب بازگشایی‌ها و موفقیت‌هایی در عرصه اقتصادی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: از زحمات شبانه‌روزی آقای شهبازی نماینده محترم شهرستان تشکر میکنم و به حق در این چهار سال تلاش کردند و هرجا هستند موفق باشند و برای نماینده منتخب هم آرزوی موفقیت داریم.

حجت الاسلام‌ والمسلمین مغیثی در بخش پایانی خطبه‌ها اظهار داشت: شأن نماز جمعه، امام جمعه، روحانیون، گروه‌های جهادی و تشکل های مردمی مطالبه‌گری است و مردم‌ هم اگر‌ مطالباتی دارند نباید حمل بر این بشود که این مطالبه‌گری‌ها خدایی نکرده در جهت تضعیف است بلکه این مطالبات باید باشد تا مسئولان هم قدر بدانند و جواب‌گوی مطالبات مردم باشند چون این نظام متعلق به مردم است.

وی افزود: باید برای مردم کار کرد و همه خادم مردم هستند و اگر مطالباتی بیان می‌شود حرف مردم است و مسئولان به این مطالبات باید عمل کنند.