- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کشاورزان نهاوند محصولات پر آب‌بر کشت نکنند

عباس آزاد بخت در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار کرد: کشاورزان باید در کشت و زرع خود به محصولات کم آب‌بر اقبال نشان داده و با کمترین مصرف آب، بیشترین تولید محصول را داشته باشند.

آزاد بخت گفت: اگر این غفلت و بی‌توجهی در کشت و زرع برای تولید محصولات جالیزی و یا پر آب‌بر ادامه پیدا کند، بحران آب در بخش کشاورزی جدی‌تر خواهد بود و بهتر است پیشگیری‌های لازم با دوراندیشی زارعین منطقه انجام شود.

وی گفت: کشاورزان نهاوند که قصد دارند زمین خود را به دیگران کرایه دهند باید دقت کنند طبق قانون جهاد کشاورزی و شورای حفاظت حقوق آب عمل کنند

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند، بیان کرد: بر اساس قانون جهاد وو شورای حفاظت حقوق آب کشاورزان مالک زمین های بارانی حق دارند فقط ۱۰ هکتار و مالک زمین های غرقابی حق دارند فقط ۵ هکتار زمین های خود را جهت کشت های دارای مجوز به دیگران کرایه دهند.

عباس آزاد بخت گفت: از مردم و کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای های اسلامی روستاهای مختلف در خواست می شود، در صورت مشاهده اجاره زمین به صورت غیر قانونی و فراتر از میزان اعلام شده، مراتب را جهت تخریب کشت به پاسگاه کلانتری محل یا دفتر دادستانی اطلاع دهند.