- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

توزیع آب کشاورزی بحران اصلی شهرستان نهاوند است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، ضرغام احمدوند صبح امروز در جلسه در جلسه حفاظت از منابع آب با اشاره به اینکه ، از اداراتی که در حوزه آب کشاورزی مسئولیتی دارند، گلایه مند هستیم، گفت: وضعیت آب کشاورزی در شهرستان وضعیت مناسبی نبود و باید متناسب با آب کشاورزی الگوی کشت فرهنگ سازی شود.

احمدوند در خصوص مشکلات نهر شعبان بیان داشت : بحث نهر شعبان جدی است این نهر یکی از انهاری است که آب کشاورزی شهرستان را تامین می‌کند که متأسفانه عمده مشکلات بحران آب در شهرستان مربوط به نهر شعبان و اب کشاورزی است.

وی با اشاره به مشکل سربند نهر شعبان، تصریح کرد : حل مشکل و مدیریت این بحران از حالا و پیش از شروع فصل آبیاری این مورد بررسی قرار گرفته شود .

فرماندار نهاوند با تأکید بر اینکه مسئولین وظایفشان را پاس کاری نکنند، اظهار داشت : بر اساس وظایفی که دارید از مسئولیت هایتان شانه خالی نکنید و با همدلی کارها را پیش ببرید .

احمدوند در خصوص کشت دوم گفت: کشت دوم و حفر چاه های غیر مجاز در شهرستان ممنوع میباشد و باید با جدیت و با برخورد قهری و قانونی این معضل برطرف شود.

وی در خاتمه بیان داشت : فرهنگ سازی و مدیریت الگوی کشت یکی از مباحثی است که دولت نگاه ویژه ای به آن دارد و برای آن بسته های تشویقی نیز ارائه داده است .